Inte lika skönt.......

 
Här sitter jag och väntar på mina goa barnbarn Amanda och Elias. Som jag längtar. Jag är lite mörbultad och öm i hela kroppen. Halkade i måndagskväll och föll platt som en pannkaka på rygg. Klarade att hålla upp skallen och kände inte så mycket just då. Jag var på väg hem och hade Ida i sällskap, därför gick jag med cykeln. Det var inte halkigt alls när jag for hemifrån men plötsligt var det bara snorhalt. Kände bara hur fötterna försvann över mej. Där låg jag med cykeln över mej och började gapskratta :) Ida blev rädd och trodde jag grät och undrade hur det gick. Då jag sa att det gick bra och hon förstod att jag skrattade frågade hon om hon fick filma. Nix svarade jag. Det kom några tonårskillar bakom oss och de blev lika försskräckta och frågade hur det gick. Bra svarade jag men det skulle vara snällt om någon lyfter bort cykel så jag kommer mej upp. En av killarna var så gullig så han lyfte bort odjuret och hjälpte mej upp :) Så promenerade jag och Ida vidare och skrattade fortfarnade när vi kom hem. I går morse när jag vaknade var jag alldeles ledbruten ajajaj. Jag, Lehna och Ida åkte in till La Stada. Var ju tvungen att köpa skor mm. Skor blev det. Varma, sköna och dyra.
 
Jag har sagt så länge att jag ska köpa en trådlös mus till datorn och äntligen fick jag tummen ur att göra det. Liten och söt är den.
 
Dragkedja till min jacka kom jag oxå ihåg samt svart sytråd :) Den är 75cm lång och jag gruvar som faen för att sy dit den.
 
Så presenter till Elias som fyllt år och batterier. 
 
Vi köpte jacka och skor till Ida. Mamma Jenny jobbade så jag tog på emj den uppgiften. Lehna köpte vinterskor, underkläder och lite mera grejor.Har inga foton på deras grejs. Sen blev det mat på Max och till sist bussen hem. På kvällen var jag helt slut efter allt promenerande runt stan. Är ingen sån som tycker om att springa runt på stan och shoppa men iblnd måste man ju :) Nu ska jag ta fram och fixa lite lunch till Sötisarna. De kommer vid elva. Då blir det mys, bus och en massa kramar. Ha en bra dag. Kramelikram
 

KOMMENTARER
Bibbi

Vad härligt du haft det trots att du var tvungen att shoppa :-P
Idag har vi varit i lekparken och nu väntar barnen på att mamma ska komma hem så det kan bli "bus eller godis"
Stor kram på dig <3

2012-10-31 15:27:55
URL: http://www.bibsan.se
Bibbi

Vad härligt du haft det trots att du var tvungen att shoppa :-P
Idag har vi varit i lekparken och nu väntar barnen på att mamma ska komma hem så det kan bli "bus eller godis"
Stor kram på dig <3

2012-10-31 15:27:58
URL: http://www.bibsan.se
Bibbi

Vad härligt du haft det trots att du var tvungen att shoppa :-P
Idag har vi varit i lekparken och nu väntar barnen på att mamma ska komma hem så det kan bli "bus eller godis"
Stor kram på dig <3

2012-10-31 15:28:01
URL: http://www.bibsan.se
Bibbi

Vad härligt du haft det trots att du var tvungen att shoppa :-P
Idag har vi varit i lekparken och nu väntar barnen på att mamma ska komma hem så det kan bli "bus eller godis"
Stor kram på dig <3

2012-10-31 15:28:01
URL: http://www.bibsan.se
Bibbi

Vad härligt du haft det trots att du var tvungen att shoppa :-P
Idag har vi varit i lekparken och nu väntar barnen på att mamma ska komma hem så det kan bli "bus eller godis"
Stor kram på dig <3

2012-10-31 15:28:03
URL: http://www.bibsan.se
Veiken

Jag hatar vintern - halka är en av anledningarna. Nu gäller det att se framåt och glädjas åt att det kommer en vår så småningom!
Det var mycket du fick uträttat när ni var i stan! Kramar

2012-10-31 18:15:59
URL: http://www.veiken.se/
Micke

:-O

Jösses, tur det gick bra, jo, dagen efter en sån vurpa är man faktiskt ganska stel i kroppen...burr...tur att det gick bra.

Sista gången jag halkade var för två år sedan, var ute på jobb och skulle just kliva in i skåpbilen som skulle ta oss hem, plötsligt bara satt jag där på marken och undrade vart bilen tagit vägen..haha...men det gick bra.

Ha så fint :)

2012-10-31 20:30:39
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Anonym

Skönt att det gick bra... lite mördbultad är ju jobbigt men... ;)
Hoppas du haft en härlig dag med mycket bus!

2012-10-31 22:54:47
Snejky

Ojoj, tur att det gick bra, kunde gått riktigt illa...Härligt att man kan skratta åt det..

Men woaw, så härliga stövlar du köpt, ser varma & goa ut...
Idag är det lite ildare ute vilket jag tycker är ganska skönt...
Ha en toppendag kära vän...
Kramen ;-P:thumbup::love::-P

2012-11-01 14:47:33
URL: http://snejky.se
Sita

Härliga kängor ser varma ut. Liten mus är kul. Kram

2012-11-02 18:20:41
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Gilla

Oj, oj! Det var ju tur att du inte bröt någonting. Men det är ju tråkigt att du känner dig öm i ryggen.

Så trevligt för dig att du kan träffa dina barnbarn då och då. Mina bor i Stockholm nästan alla, så när de växte upp hade jag inte nån chans mer än när jag själv åkte upp på modemässorna två gånger om året. Nu har jag ju Barnbarns barn också. Två av dem bor i STH. Men det tredje bor i Eslöv, så vi kan ses ibland. Det fjärde föds i mars.

Kram/Gilla

2012-11-03 12:59:44
URL: http://trebgilla.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback