Otroligt men sant. Jag ser en sol :)

 
vilket vackert höstväder vi har idag. Inget regn. Jippi. Det tackar vi för. I morse fick jag hit lilla charmtrollet Skoja.  
Vi har  just kommit in från en lång skön promenad. 
Vad är det som låter därbota månne. Måste sätta mej och titta :)
 
En liten svampfamilj hittade vi. Förr om åren brukade jag plocka dessa svampar i massor. De är en riktig delikatess om man tillagar dem rätt. Nu när jag bara har mej själv att tänka på då alla barn är utflygna ids jag inte :)
 
Lite blandade färger ser man överallt. Detta har jag tagit från mitt köksfönster.
 
Halv ett Blir det hundbyte. Då kommer matte och hämtar Skoja och lämnar Bobby och Penny här ett par timmar. Idag blir det korvsoppa till middag. Får höra om Lehna vill komma och käka. Vi bor ju isamma hus. Bara olika trappuppgångar. Bara att springa genom källaren eller genom vinden. Nu tror jag det får bli lite mys med Skoja. Ha det bäst. Kramelikram.
 
Dagens Klokord

 

KOMMENTARER
Sita

Hejsan. Nu har jag en sol här oxå. Här blev det kalops idag. Vill åka till Örebro o hämta en beg. spis idag. Dom säljer en på blocket för 1900 kr. Den är 55 cm bred, större kan vi inte ha. Hoppas din dotter kan komma o äta med dej. Inget kul att äta själv. Kramar

2012-10-10 12:13:37
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Snejky

Hahaha, vilka härliga svampar, aldrig sett sådana förut....
Höstfärger är jättevackra....
Jag hoppas att du har en resterande toppen onsdag, tjejjen..
Kramen. :love::cool:;-P

2012-10-10 14:45:25
URL: http://snejky.se
MICKAN¸.•°`♥✿⊱╮

Dom är verkligen en delikatess. Jag brukade panera dem och det gick inte av för hackor ;-P

Vilken fin vovve du fått hem. Jag vaknade precis men har varit ute en snabbis i trädgården redan. Det blir en promenad lite senare.

2012-10-11 08:09:08
URL: http://kodexet.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback