Vilken panik man kan få.

Snacka om panikdag igår. Efter jobbet rusade jag in på Konsum för att köpa nåt gott fikabröd. Skulle upp och hälsa på mormor och morfar. Står där i kassan och ska betala , upptäcker att jag har ingen börs. Satan i gatan så irriterad man blir. Det ordnade sej då en kompis till mej stod bakom mej i kön. Trodde att jag hade glömt börsen hemma. Var upp till morföräldrarna och klippte morfar, fikade och myste. Dom är bara så goa. 93 och 87 år gammal, inte så friska , men alltid lika glad när man kommer. Åkte hem efter ett par timmar för att upptäcka att här fanns minsann ingen börs heller. Då började paniken komma. Var i helsicke har jag gjort av den. Kastade mej på min blå häst (min Cykel) och trampade i ilfart mot jobbet. Som tur var låg min svarta lilla älskling där . Hade ju inte så mycket pengar i den, men alla kort , leg mm som man måste skaffa nytt om börsen försvinner. Nu ska jag ta ett krafttag och försöka göra lite nytta här på min enda lediga dag denna vecka.  Titta in på min tävlingsblogg än finns det tid kvar. Bara
att klicka på ikonen ovanför rubriken Var Med Och Tävla. Ha en bra dag , kramizzzzzzzzzzar i massor till er alla.

KOMMENTARER
Edlund

Min topplista över alternativa ord för "plånbok":



1. Börs

2. Portmonä

3. Pung

4. Världsekonomi

5. Regering

6. Bank

7. Inflation



De fyra sista hittade jag på själv, för att poängtera hur konstigt ordet "börs" är i sammanhanget.

2008-11-10 03:29:33
Harald

En annan konstig sak är alla dessa z-tecken mitt i ord,

är inte det något som prepubertala tjejer på communityt Lunarstorm uppfann i början av decenniet? Vad omoget av mammor att uttrycka sig så!

2008-11-10 03:31:11


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback