Nu är glada julen slut, slut slut...........

Så har man gjort ett arbetspass igen då. Ikväll har det varit massor av skrovmål och annan fettstinkande mat. Man luktar ju som en friterad kyckling när man kommer hem. Snuskigt härligt att få kasta sej i duschen kan jag lova. Det blev pizza till middag idag. Äter inte det så ofta , men idag var jag så otroligt sugen på just pizza. Lätt att ta med sej midddan hem från jobbet. Måste ju få vara lat nångång oxå.  Det är inte många dar kvar tills julen ska kastas ut nu. Tänker på alla gånger vi haft julgransplundring här. Med fem ungar och tillhörande kompisar har det blivit en del utdansande av granen. Jag saknar ofta dom där speciella grejorna från när barnen var små. Tystnaden idag om man jämför med då alla fem var hemma är ju enorm. Det är ju bar lilla Lena kvar . (18 år och längst av dem alla)  och hon ser man ju inte mycket av. Plugget på dagarna , danskurser och extrajobb på kvällarna . Man får försöka tigga till sej nån stund för att surra lite. Men det är ju livets gång.
Tur då att vi har barnbarnen som vi får låna tätt som oftast. Då blir det lite fart i stugan igen. Ska försöka kasta mej i säng nu och sussa lite. Kände för att skriva av mej. Natti natti och sov gott och du, följ gärna min blogg på bloglovin. Kramizzzzzzzzzzzzar till er alla i massor.

KOMMENTARER
annsan_s

Ok, det tog lång tid innan jag fattade det..

2009-01-10 00:23:51
URL: http://annlouises.webblogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback