Nya sjukregler. Skriv på du oxå......

Ingen kan väl ha undgått att hört om de nya (helt sjuka) reglerna i sjukförsäkringen. Kanske tänker många att - Äh, jag behöver inte bry mig, jag är ju frisk som en nötkärna!

Men ordet OM finns.....tänk OM just DU blir sjuk! Ja, då kan jag lova dig att det inte blir roligt, OM du inte är så pass frisk att du inte behöver vara sjukskriven mer än 1 år, men skulle du vara sjuk längre så "får" du inte, för du SKA (som det verkar i alla fall) vara frisk inom 1 år, punkt slut! (Alltså enligt de nya reglerna). Naturligtvis finns det undantag, men i det stora hela så kommer det att bli väldigt svårt för de sjukskrivna att få rätt till ersättning. Och ingen människa kan väl ska behöva bli tvingad att jobba när denne inte är frisk......räcker det inte att det är nog jobbigt att bli och vara sjuk?! Ska de sjuka också tvingas brottas med myndigheter för att över huvud taget kunna överleva vad det gäller praktiska saker som pengar till mat, mediciner osv.....hur i hela friden ska man orka med det när man redan har tappat ork pga sjukdom. Nä, detta ska vi INTE tolerera, det är min åsikt åtminstone och jag tror defenitivt inte att jag är ensam om att tycka det!

Så snälla! Gör din röst hörd och protestera medan du har ork och kraft!
Gå in på  http://www.sjukskrivning.just.nu och skriv under med ditt namn på namninsamlingen mot sjukskrivningsreglerna.
Glöm inte. Det kan drabba dej oxå , även om du är frisk idag.
Ha det bäst och kramizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzar i massor till er alla
PS. Ni är väl med och tävlar om biobiljetterna. Läs föregående inlägg. DS

KOMMENTARER
Minaya

Hej Attis.. hur går det med allt? :-) Kramis

2009-01-12 16:39:54
URL: http://minaya.blogg.se/
jocke

fin blogg du har nu synd att min inte blir som jag vill. har du något tips på någon som kan hjälpa en att fixa till den för jag har verkligen tröttnat på det. ha de bra

2009-01-12 20:33:02
URL: http://joockeez.blogg.se/
Minaya

Hej söta Attis..



Förkylning är drygt.. :-S

Skönt att du är bättre nu.. Håll dig borta från hostande folk!! :-)



Du ska få veta en hemlis... Min singel "Dina vackraste ord" har släppts nu på Itunes :-) Jag märkte det inatt.. Om du vill kan du gå in och smygköpa den redan.. 9kr kostar den.



Ingen vet än, haha



kramis

2009-01-12 22:02:20
URL: http://minaya.blogg.se/
Vicke

Ja du, den här regeringen vill ha robotar som bockar och tackar till allt

2009-01-13 07:31:55
URL: http://vickebloggarigen.blogspot.com/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback