Tisdag hela dan och solen är borta




Hallåsan. Jag lever men har varit lite osocial vad gäller bloggen några dar. Helgen ägnade vi åt tomten här. Tror gubben flyttade fler ton sten. Det var ju toppenväder så vi passade på. Bla bilade vi bort en betongplatta. Här är lite av all sten som ska bort från gården. Allt grävdes upp när vi borrade för bergvärmen. De som ligger här är stora. Nu ska de bara fraktas bort . Krattat och donat har jag gjort. Nu väntar vi på matjord och grus. Hela infarten måste göras om, gräsmattan måste sås om på en del ställen. Det finns jobb här så det räcker och blir över.

På lördagsaffton då vi var tillräckligt trötta kom årets första grillning till skott. Det var så gott så. Söndagen gick i smma tecken fast utan grillning. Jag fortsatte igår så nu är det bara resten kvar. Måste få gratta vår dotter Lehna. Hon ringde från skolan igår och var så glad. Hon hade fått VG på internationella provet i engelska. Jätteskoj.
Idag är det skitväder här. Mulet och blåsigt så det blir inomhusjobb idag tror jag. Ska ta mej en cykeltur och hälsa på mor en stund. Sen får vi se vad det blir. Lte vår har vi här i Norrland oxå. De här grönskar för fullt nu och börjar nog blomma snart.


Ha en härlig tisdag. Kramar till er alla.

Sveriges bästa startbonus på odds upp till 1000 kronor. Spela hos Betway!

www.barkurser.se Utbildar Dig Till Internationell Bartender

Spela Lotto Online - Gratisspel varje dag!
Vill du rösta på min blogg kan du gör det här.
bloggstarts Topplista

KOMMENTARER
Ellis

Ha det så bra nu och sköt om dig!

Vi hörs när jag kommer hem igen! =)

Kramar, Elenor

2010-05-11 10:31:01
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Frogprincess

Å... jag skulle planera för en massa kul att göra med de där stenarna, inte skulle sambon få frakta bort dem inte... Det beror förståss på hur stor trädgård man har.

Ha en bra dag!

2010-05-11 12:51:44
URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Sita

Ha det så skönt. Här har det varit mest solsken idag. Kram

2010-05-11 17:47:20
URL: http://www.metrobloggen.se/Sita
*tingeling*

Hej hopp... har inte bloggat på länge, ska nu iväg o besikta min nyköpta bil :) I förrgår fick vi äntligen snöfritt på vår tomt, o nu har en blomma börjat slå ut i rabatten, jippi sommaren är på väg.. ha en fin fin dag :)

2010-05-20 15:23:52
URL: http://www.metrobloggen.se/hyttabytt
Bibbi

Vad hätligt att se att ni inte spolats bort! Har tänkt mycket på dig nu under snösmältningen.



Sten är så vackert! Men sååå tungt när man måste flytta dem.



Här är det sol idag men lite svalt i skuggan.



Ha det bäst kramar Bibbi

2010-05-24 12:50:00
URL: http://tryggimigsjalv.blogg.se/
Sotma

Hej! Kikade önskar dig trevlig Sommar ....

2010-06-08 08:48:34


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback