Lite småskoj.


Måste få berätta nåt skoj som hände för några veckor sedan. Jag och min dotter Maria var och hälsade på min mormor. Hon har alzheimers och är ganska virrig ibland men hon klarar sej rätt så bra med hjälp av bromsmediciner. Hon känner alltid igen oss men kan samtidigt berätta att det bor tre hundar i blomman, Vissa dar är det en björn , andra dar kan det vara en fågel. I varje fall så satt vi och pratade och jag säger till henne "snart ska vi ha 90 års kalas" då tittar hon på mej och säger " men har du blivit så gammal" Gissa om vi skrattade. Nej sa jag, det är ju du som fyller 90. Jag tyckte väl att du blivit hemskt gammal sa hon då och skrattade hon med.
Hon har alltid glimte i ögat och ett rappt svar på tungan fast hon är så pass sjuk.

Här är en bild på bästa föräldrarna och lilla mormor som jag tog för en vecka sedan.


Detta är en ny version av mej. Ida har spökat ut mej och tyckte jag blev så söt så :)


Kanske skulle ta på mej denna mundering nästa gång jag går ut på samhället här :)
Ha det bäst. Kramizar


KOMMENTARER
ansepanse

:-d ja gör det, så får du se om någon känner igen dig

vilken fin bild på din mormor och dina föräldrar, härligt att ha dem

ha en fin helg vännen - bamsekramar

2011-04-01 22:38:02
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Helena

:-)Kul med människor som har humorn i behåll även på äldre dar! Önskar en fin helg!

Inger Rozén.Chintoh

Var rädd om lilla mormor!

Om du läste neråt i min blogg så kan jag berätta att en mormor är en personsom lever på övertid.Fastän hon får inte betalt.Synd va?Kram!

2011-04-08 14:33:31
URL: http://http://chintohs.blogspot.com/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback