En fullbokad helg är till ända.



Ännu en helg till ända. Det har varit Ida helg här. Mamma Jenny har jobbat hela helgen och pappa Daniel har varit på jakt. Fredagskvällen hade vi bobby här oxå så det vart en del motion då. Det skadar ju aldrig . Allra helst då vi slängde ihop en egenkomponerad dessert som vi mumsade i oss.


Två busiga sötisar ute på bus.


Himlen var vacker med växlande sol och riktigt svarta moln. Något regn blev det dock inte.


Vaknade på lördagsmorgon till ett strålande vackert väder. Jag och Ida iväg till Umeå. Hon skulle köpa en ny skilväska och nya kläder till skolstarten.
Den här väskan blev det. snygg, rymlig och många fack.

Kläder hittade hon oxå. Kommer nog någon bild på dem senare. Så blev det lunch på max. Där fick barnen i ett pennfodral med allt som hör till. Motivet var Scooby Doo. Det var ju väldigt passande nu när hon hade köpt en ny skolväska. Sedan åkte vi till maxi där det inhandlades skor. det blev ett par såna här.

Hårborste, spraybalsam och hårsnoddar som genast stoppades i skolväskan. Själv kostade jag på mej nya kaffemuggar. 5 kr styck. Det är bra pris tycker jag:) Några skålar i olika storlekar i samma färg som muggarna blev det oxå. Till sist blev det då godishyllan. Det var ju lördag.

Väl hemma började jag med middan. Tacos stod det på menyn. Anna, Tobias och vovsarna kom för att äta med oss. Så kom då Jenny och Ida hade modevisning sen gick de hem. Vid tio kom lilla fröken tillbaks för övernattning. annars hade hon fått stiga upp sex på söndagsmorgonen.

Vackert väder även på söndagen. Vi var ute och spelade spel här på gården. Jenny hade delad tur så hon kom och hämtade Ida vid halv ett. Anna och Tobias var här och fikade. Tur jag hade bakat en rulltårta. Min väninna Astrid var oxå hit. Vi satt och surrade och sörplade i oss kaffe. Trevligt trevligt. Klockn halv fyra kom Ida tillbaks.
Då blev det middag. Hon ville äta rester då det fanns massor med Tacosrester kvar. Så fick det bli. Efter det blev vi lata och la oss på var sin soffa. Vi tittade på en gammal film som jag har på video. Peter och Draken. Så mysigt så. Vid åtta följde jag Ida hem. Då hade pappa kommit åter från jakten. Gick en promenad med Bax då. Kände att jag behövde röra på mej.

Det blev en tidig kväll i går. Var fruktansvärt  trött. En härlig helg har det i alla fall varit. Idag är det mulet här och regnet hänger i luften. 17 grader står det på termometer. Blir det inte regn ska jag cykla iväg till mamma och plocka vita vinbär. Det var lite babbel om min helg. Ha nu en bra dag alla.
Bamsekram

KOMMENTARER
Sita

Hejsan. Kul du gillade min historia, läste den på FB igår. Sådant pennfodral fick Thea i lördags på Max i Örebro. Här började skolan förra måndagen. Kram

2011-08-22 09:25:39
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
syren

Vilken fin helg med barnbarnen och skorna är ju så fina du köpt. Själv har jag med lite lägreskaft och de är så sköna att gå i.Ha en underbar vecka! kram

2011-08-22 10:20:30
URL: http://syren-syren.blogspot.com
roffe

Godmorgon.Låg lite längre idag.Sov inte mycke igår natt.Idag regn och tvätta ,perfekt tvätt väder.Igår var vi i Karlsborg kollade på fästningen och GötaKanal.På e.m for pappa hem,blev så tyst.Ha en skön dag.kram

2011-08-22 10:33:08
URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Lillemor

Här har det regnat hela förmiddagen och duggar lite lätt nu. Vilken mysig helg du haft med Ida och fina saker hon köpt till skolstarten

Ha en bra dag

Kram på dig

2011-08-22 11:10:21
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Karpstryparn

Hade en minst sagt trevlig helg jag också. Var länge sen jag var inne på din blogg, tyckte det var dags för ett besök nu. Gör gärna samma sak tillbaka.

2011-08-22 12:52:29
URL: http://www.karpstryparn.blogspot.com
Ninz

Det där var en helg med massor av mys å kuliga aktiviteter:-) En fin fortsatt måndag till dig:thumbup:

2011-08-22 13:37:32
URL: http://www.ninz.se
fenixmona

En riktigt fin helg hade ni och så mycket käckt ni fick handlat! Kan tänka mig att ida var nöjd! Kramiz

2011-08-23 05:06:27
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Stevie

Gomorr ;-)



Vad innehöll denna Läckra dessert? :-P

Blev snuskigt sugen på den af att se bilden :bigeyes:



Ha ein fein Sonntag :-)



Kram

Stevie

:tired:

2011-08-28 09:56:57
URL: http://esthonianangel.bloggplatsen.se/
jessica jones

vart köper man dessa små söta fyrkantiga skålar? de är ju hur söta som helst! svara gärna i min blogg, kram jessica

2011-09-02 03:57:16
URL: http://www.cherryfuck.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback