Kallt som faen igen då


Så blev det kallt igen då. Nästan -20 grader var det när jag steg upp i morse. Fy tusan. I går hade jag tvättstugan. Det tar ett tag att vänja sig med det. Tidigare tvättade jag när jag ville . Nu måste jag boka tid. Det är en jättebra tvättstuga vi har här i huset. Ännu bättre om folk städade efter sig. Det var så dammigt ohc hemskt när jag kom ner dit igår så jag började med att städa där. Pratade med en av granntanterna som oxå var irriterad på att det är ostädat där för det mesta. Det blir väl så när det används låskolvar för att boka tid. Ingen vet vem som tvättar så då kan man ju strunta i städningen. Vi sa att vi skulle prata med hyresvärden och förslå att han sätter upp en namnlista där alla får skriva upp sitt låsnummer. Då vet ju alla vem som tvättar.  Jag hade middagsfrämmande här igår. Jenny, Ida och Jennys bonusdotter Emelie samt Anna (söta Pennys matte) . Vi åt Tacos. Det var så gott så. Jenny skojade häromdagen  och frågade om jag inte skulle bjuda på middag nån dag. Tacos skulle vara gott sa hon med ett stort smile på läpparna :) . Så då fick det bli så. Det är så himla skoj med lite liv och rörelse. Allt känns så mycket bättre då. Snart är det dags att inhandla födelsedagspresenter. Har ju några som fyller år i februari. Min dotter Maria fyller 31 den 5 februari. Så barnbarnen då. Amande fyller sju den fjortonde februari och Ida fyller nio den 25 februari. Tänk vad tiden går fort. Tycker inte det är längsedan de kröp omkring. Nu måste jag ut i kylan. ni får ha en bra dag. Var rädda om er och varandra. Bamsekram


KOMMENTARER
carina

Ni har kallare än vad vi har! Men allt över -5 grader är ruggigt :(

Kul med matgäster :) Vi hade gäster för två helger sedan oxå, och då bjöd jag på Grekisk Pyttipanna, den är gudomligt god :))

Kramen på dig!

2011-01-20 11:22:20
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
ansepanse

vi hade också ganska kallt i morses - 9,2, så det är långt ifrån vad du hade förstås. tacos är alltid gott och det ska vi ha imorgon :) jag har ett barnbarn som blir 4 i februari, jag har ju en alldeles egen tvättstuga och kan tvätta precis när jag vill eller vill och vill, vem vill tvätta egentligen :D

önskar dig en jättefin dag vännen - bamsekramar

2011-01-20 11:25:52
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Anki

Jösses va kallt, burr!! Ja, tvättstuga är ett elände!

Ja de är så himla kul när barnen kommer det blir liv i luckan

Kraaaaaaaaaaaam

2011-01-20 11:39:29
URL: http://nabbann.blogspot.com
Slingersnoken

Tråkigt när man ska behöva städa tvättstugan innan man ska börja tvätta.

Alltid härligt att ha sina barn på besök, hade en riktigt mysig dag och kväll med mina barn i måndags.

Ha det bäst.

Kram M

2011-01-20 11:52:36
URL: http://slingersnoken.blogspot.com/
Lillemor

Även jag flyttade från hus till lägenhet, och det tog lång tid innan jag kom på att man var tvungen att boka tid för att få tvätta

Mysigt och kul att bjuda sina nära och kära på mat

Ha det bäst vännen

Kram

2011-01-20 12:03:00
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Frogprincess

hej!

vad kul att du skriver igen :-)

Lite läskigt, för jag satt här i går och funderade över vart du tog vägen och så fick jag din kommentar i dag :-)

Jag tror att jag måste ha fått bort din blogg från bloglovin när jag rensade ur där för ett tag sedan. Men nu läger jag till dig igen :-)

Ha en fin dag!!!

2011-01-20 12:15:32
URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Barnens Hjältar

Ja vi har med kallt idag fast bara minus sju :-)

Har ju varit bortskämda med plusgrader ett tag innan.

Tack, kul att du gillar inlägget om Habiliteringen..feedback är alltid trevligt :-)

2011-01-20 15:12:22
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Gilla

Vi bor ju också i en lägenhet och det är många i vårt hus. Men som du säger, så finns det faktiskt en namnlista vid "nyckeltavlan". Den har man ordnat hos husägaren. Så vi kan kolla i förväg, vem som ska tvätta. Men det hjälper inte mycket. När jag tvättade häromdan, så hade nån norpat sopborsten och skyffeln. Som tur är så finns det en stor kvast och så fick jag tag på en pappbit, där jag kunde sopa upp dammet på.



Svar: Det blir ingen Pippitröja till Guben. Han säger att han har så många tröjor förut. Så jag kommer att byta garnet och sticka nånting till mitt väntade barnbarns barn, som ska födas i mars.



Kram/Gilla

2011-01-20 18:12:04
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Suss

Jag har en liten toppmatad tvättmaskin i mitt badrum, men det är väldigt skönt att gå ner i stora tvättstugan som hör till bostadsrättsföreningen. Där finns 4 maskiner och all tvätt blir färdigt på några timmar. Har jag bara lite, tvättar jag hemma. Kram!

2011-01-21 16:22:36
URL: http://leontina.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback