Utkast: Nov. 16, 2011


Till en fantastisk tjej!!!!!

 

När jag var yngre så vägde jag några kilon mindre.
Jag behövde aldrig hålla in magen när jag hade en snäv klänning.
Men nu när jag är äldre har min kropp gjort sig fri.
Det finns elastisk komfort där min midja satt en gång.

Italienska skor måste vara två storlekar större, om fötterna alls går i,
och grenen på strumpbyxorna sitter alltför ofta nere vid knäna.

Men jag har också lärt mig, att det spelar ingen roll vad som händer,
eller hur svart allt känns idag;
livet går vidare och imorgon blir en bättre dag.

Jag har lärt mig, att det säger mycket om en människa,
hur han/hon hanterar dessa
tre saker; en regnig dag, borttappat bagage och
hoptrasslade julgransljus.

Jag har lärt mig att oavsett vilken relation du har till dina föräldrar,
så kommer du att sakna dem, när de inte finns där mer.

Jag har lärt mig att, att skaffa sig pengar och saker,
är inte detsamma som att skapa sig ett liv.
Jag har lärt mig, att livet ibland ger dig en andra chans

Jag har lärt mig att man inte kan gå igenom livet
med en plockhandske på båda händerna.
Ibland måste man också kasta tillbaka bollen.

Jag har lärt mig, att när jag beslutar något direkt från hjärtat,
så har jag också oftast tagit rätt beslut.

Jag har lärt mig, att även om jag har smärta, så behöver jag inte ge andra det.

Jag har lärt mig, att varje dag ska man sträcka ut handen till någon.
Alla behöver en varm tanke eller en vänlig klapp på axeln.

Jag har lärt mig, att jag fortfarande har mycket att lära.

Jag har lärt mig, att människor kommer att glömma bort vad du sagt och saker du gjort, men
de kommer aldrig att glömma hur du fick dem att känna sig.

Sänd detta till 5 fantastiska kvinnor idag och något bra kommer att hända....Du kommer i alla
fall att ha talat om för en annan kvinna
att du tycker hon är fantastisk, och kanske ha fått henne att småle!

MEN..........om du inte gör det.......så kommer resåren att braka och dina strumpbyxor att ramla ner till fötterna!!!


Och vem vill det............

kramen


KOMMENTARER
Gilla

Godmorgon!



Det var kloka ord du förmedlade. Jag instämmer i allra högsta grad.



Sv: Tack för komplimangen om mitt hår. Jag visste visst vilken sort vovven var, men hade glömt bort namnet.



Ha det allra bäst vännen.



Kram/Gilla

2011-11-16 10:12:48
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Inger Rozén.Chintoh

:-):-):-)Hi,hi!

Där satt den!

Som sagt,jag har två bloggar!Så du är välkommen att hälsa på även hos CHINTOHS BLOGG!Kram!

2011-11-16 14:12:42
URL: http://ingerrozn-chintoh.bloggo.nu
Sita

Det var bra skrivet. Kram

2011-11-16 17:13:48
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Gunnel

Jag vågar inte utmana ödet, så naturligtvis vidarebefodrar jag detta. Kram

2011-11-27 18:33:31
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Johan

Hej!



Vi på Rakebacklovers är intresserade av att köpa ett inlägg på din blogg.

Inlägget kommer vara cirka 150 ord långt och handla om gambling.

Vi kommer vilja länka till 4 sidor på 4 olika nyckelord.



Är du intresserad?

Svara på detta mailet så får du inlägget och länkarna.



Vi betalar dig 300kr för 5 minuters arbete.

2011-12-16 15:15:58
roffe

Snöa idag i HJO.Idag har personalen inne i skövde Möte då får vi stanna hemma och ha eget arbete,söka jobb och redovisa imorgon.Jag redan gjort min uppgift i fredags ,så idag ta bara lungt.Ha en skön dag.KRAM

2011-12-19 09:43:52
URL: http://rolfsalomon.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback