Äntligen såg jag Tussilago igen :-d




Idag har vi faktiskt sol och varmt här. 11 grader i skuggan. Inte mycket men med tanke på hur det varit känns det otroligt skönt. Jag trodde inte mina ögon i morse. Satt på balkonngen och drack kaffe då plötsligt ettt litet flygfär satt på min ena hand. En mygg var det. Tittade två gånger :-O Tror aldrig jag sett mygg här så tidigt någon gång.
Jag har varit ute på en skön lång promenad med Eskil. Gick och tänkte för mej själv "finns det inga Tussilago nu förtiden"? Det är flera år sedan jag såg några. Minns ju då man var barn och hittade Tussilago. Då var det vår. Plötsligt såg jag något gult i diket. Små söta Tussilago. Så glad jag blev. Traskade oxå förbi Stora Vårstjärnor som växer på många ställen här.

Mindre roligt är då hur våra gång och cykelvägar ser ut här. Man får nästan lov att gå på vägarna för att inte kliva i all skit. Ändå så var det någorlunda gångbart här där jag tog bilden.


Ha en härlig lördag. Bamsekramizar.



KOMMENTARER
Sita

Hejsan. Solen skiner här med, men bara 9.6 i skuggan. Här blommar både vit o blå sippor med. Kram

2012-04-28 11:25:14
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
g

2012-04-28 12:37:32
Gilla

Jag har bara sett Tussilago Farfara från bilfönstret än. Så är det att bo i stan.



Scillor däremot växer som ogräs i parkerna här. Vacker blå färg som jag verkligen gillar.



Gator och vägar är inte mycket bättre här ibland.



Sv; Jag gillar både konkurrensen och att alla kan vara på FB.



Kram/Gilla

2012-04-28 12:41:00
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Vicke

sol o varmt här med, ha en trevlig helg nu

2012-04-28 13:12:37
URL: http://animationsskolan.bloggplatsen.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback