Jag älskar tandläkare not

 
Skribenten här har lyst med sin frånvaro. Har haft annat att tänka på ett tag. Tänkte bara ge mej till känna och tala om att jag lever. Jag har suttit och lekt med bloggen och tapetserat om. Skönt att skingra tankarna lite ibland. Då är bloggen bra med alla sina duttar prickar och vete gudarna allt. Har snart fått till det som jag vill ha det :-P
 
Denna vecka tror jag jag har upplevt mitt livs värsta mardröm. Med ett kort mellanrum lossnade det bitar från två av mina kindtänder ner till vänster. Natten mot måndag fick jag sån hikelig tandvärk så det gick inte att sova. Ringde tandis och fick en akuttid på måndagafton. Den ena tanden gick att lag men den andra (längst in) måste dras ut. Fick ny tid på tisdagen för det. Det hade farit så mycket från den tanden så pulpan var framme. Där hade det blivit en blodig infektion som tandis sa.
 
5 ampuller med bedövning som inte tog. Jag måste bedöva i tanden sa den gode tandläkaren och det kommer att göra ont. 3 gånger bedövade hon ner i tanden och jag trodde banne mej jag skulle dö. Till slut sa jag "bara gör det du måste" då hade hon lyckats borra mej i tungan :-s . Hon satt och skruvade med nåt verktyg för att få hål så det skulle gå att få fäste med tången. Efter en time och tjugo minuter så säger hon"äntligen, där kom den" så blev det tyst en sekund oxå sa hon"halva tanden. Strax efter fick hon bort den andra halvan. Phu vilken lättnad. Händer detta någon fler gång så får det banne mej bli gummiklubba.
 
Har haft ont som bara den. Mungipan ser inte så vacker ut efter den behandlingen och inte tungan heller men tandvärken är borta Kan ju verkligen säga att hon fick jobba för sin lön. Det var en jättefin och lugn tandläkare som tur var. Två tandläkarbesök och bara 1790 kr. Som fått hahhahahahaha. Nu ska jag dricka lite kaffe och titta på tv en stund. Hoppas på sömn i natt. Har vart lite dåligt med det i vecka. Ha det bäst. Kramelikram :love:
 
Alla sätt är bra utom de dåliga.


KOMMENTARER
Gilla

Så fint du har gjort det här.

Det var en ruskig historia du fick uppleva med din tandläkare. Jag avundas dig inte.

Jag har faktiskt varit följeslagare till min man hos tandläkaren idag. DVS tandhygienisten. Förra veckan var vi också där, men hon hann inte med mer än en käke och tandläkaren hann hitta ett litet, litet hål också. Så han fick komma på återbesök idag för nästa käke. Men tanden hann inte doktorn med, så han får komma tillbaka strax före jul. Det kommer också att kosta en del, men det hela beloppet får vi sen doktorn är färdig med honom.

Kram/Gilla

2012-11-22 22:41:43
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Ellis

Vad fint du har fått det här inne! =)
Jobbiga turer till tandläkaren, skönt att hon fixade det till sist!
Sköt om dig!
Kram Elenor

Bibbi

Låg just och tänkte på dig och så har du uppdaterat. Härligt att höra från dig även om du haft det tufft. Tandis är då inte min favorit. Skönt att värken släppt. Kan tyvärr inte se hur fint du gjort här inne för jag är på telefonen. Får bli en titt i morgon via datorn.
Hoppas du får sova gott i natt fina Birgitta <3

2012-11-22 23:02:59
URL: http://tryggimigsjalv.blogg.se
Jessica Högberg

Skönt att höra att du är ok... utom tanden då... håller tumme att det går över fort!! Kram=)

2012-11-22 23:10:13
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Snejky

Men ojoj, ingen hit, tjejjen...Det värsta man kan ha är nog tabdvärk & inte blir ju värken mindre när man ska betala kalaset...Mina tankar finns hos dig...
Hoppas du får en god natts sömn..
Varma kramen....:love:;-P

2012-11-22 23:21:36
URL: http://snejky.se
Anki

Ja, Attis det där lät inte alls roligt. Stackare,

Natti Natti, Kraaam

2012-11-22 23:29:35
URL: http://nabbann.blogspot.com
Sita

Jag fick en massa bedövningar en gång med men ingen tand ut, fick gå en gång till. Men då fick jag en annan tandis, hon fick ut den på en gång. Jag gillar inte heller att gå dit. Kram

2012-11-23 15:25:37
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Micke

burr :( Det var en skräckupplevelse...går aldrig till tandläkaren jag även om jag borde...jo...när jag måste förstås.
Men det där var ju nåt i hästväg...urk..!

Ha en skön Lördag nu iallafall.

2012-11-24 10:18:09
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Fenixmona

Oj. så fint du har gjort! Vilken fruktansvärd hemsk upplevelse hos tandläkaren och betala rejält fick du göra också...kan tänka mig att det gjirde ont i plånboken också...Gott att du är av med värken i alla fall! Kramiz

2012-11-27 05:53:41
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Anonym

:blush:

2012-11-28 09:12:11
Inger Rozén

Men stackars kära Attis!Tandvärk och tandläkare.Är mitt livs usch va jag är rädd för det!
Jag fick något konstigt i munnen iveckan.Åt på en tenortablett och fick en metallbit i munnen.Tror det var en gammal lgning och lika bra att bli av med den.Men jag törs inte gå till tandläkaren!Varken har pengar eller tandläkarlukten.Usch.
ch.
Du har gjort om ser jag.Fint,men får jag säga min åsikyt.Rosorna var vackrare!Det är ju alltid roligt med nytt.Du har en fin liten Idaoch barnbarnen med mammor och hundar.Kram,stackars dig!Inger

2012-11-30 23:13:43
URL: http://chintohs.blogspot.se/
Inger Rozén

Nej,och tangentbordet kan inte stava.Bokstäverna kommer inte in.Kram en gång till.Inger

2012-11-30 23:16:24
URL: http://chintohs.blogspot.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback