Barns tankar om att åldras

Barns tankar om att åldras...

När man blir gammal dricker man kaffe med socker i. Alfred 7 år

Och så äter dom hela saltgurkor. Såna där med sås. Johan 8 år

Då blir man pensionär och dricker kaffe ur faten. Och så lägger man tuggummi i. Man får kort hår också. Paula 6 år

För killarna är det ännu värre. De tappar mycket mer och kan bli flintskalliga. Emma 7 år

Skelettet blir mjukare så det bryts mycket lättare. Emma 7 år

Nej, skelettet stelnar och blir orörligare så det gör ont att böja sig. Alfred 7 år

Dom äter mindre. Jag känner en som åt en banan som stannade kvar i magen, tror jag. Hon blev sjuk men bra sen igen. Gamla människor är snälla. Emma 7 år

De kan få diabetes med. Då kan man inte äta godis. Men min gammel-mormor äter tuggummi ändå. Paula 6 år

Min gammelmorfar ser ut som domaren i Vem vill bli miljonär.Johan 8 år

När man är liten får man ha en massa leksaker men sen när man

blir gammal måste man slänga dom. Felix 7 år

 

 


KOMMENTARER
Gilla

Ja, barn är verkligen en kunskapskälla att ösa ur. De vet och kan allt. :-d

Sv: Jag brukar säga att politiker och andra valda klamrar sig fast vid grötgrytorna. Jag är absolut inte intresserad av politik, men det här fick mig verkligen att reagera. En högt uppsatt politiker som skor sig och sen ovanpå allt ljuger.

Kram/Gilla

2012-10-13 10:36:45
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Gilla

Av: I Helsingborg har man lika höga löner som riksdagsmännen har, men de lär sig aldrig. Prata strunt kan man i alla fall.

Kram/Gilla

2012-10-13 11:19:28
URL: http://trebgilla.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback