Det doftar så gott :)

 
Tänk att jag hittade hit idag oxå. Känns så bra så. Idag stod det tvätt på schemat. Det är avklarat nu. Har även kokat en stor kastrull med älgköttsoppa. Det doftar underbart gott. Ska göra klimp till när vi ska äta. Jag hittade ett recept på västerbottensklimp. Det skulle vara 1 dl riven västerbottensost i smeten. Tänkte köpa en bit sån ost. Den kostade bara 186 kr/kg så det får bli vanlig klimp. Lite för dyrt tycker jag. Brukar bli gott ändå :)
 
I somras när alla barnbarnen var här var det så vackert väder en dag så vi bäestämde oss för en baddag. Säg den glädje som varar. Halvägs till stranden blev det världens dimma. Vi cyklade ändå vidare.
Det blev nog mer lek på stranden än bad. Roligt hade de i alla fall.
 
Någon har roat sej med att ställa ut en parkbänk i vattnet. Ida passade på att vila en stund :)
 
Så här kan man ju oxå göra om man tycker vattnet är för kallt. Jonthan och Ida slappar.
 
Elias och Amanda trivdes bäst på stranden :)
 
Hittade så vackert spindelnät. Jättestort var det.
 
Fikapaus är ju ett måste på stranden :) Här sitter Elias, Jonathan och Victor och gottar sej.
 
Amanda och Ida gottade sej oxå :)
 
Vi avslutade med en glass innan vi skulle cykla hem. Då blev det strålande sol och vackert igen. Precis då så kom Anna, Tobias och vovarna så barnen fick busa med dem sen stund. Vädret till trots så blev det en härlig dag min mina små älsklingar :)  Ha det bäst. Kramen till er alla.
 
 
Dagens Klokord.
 
 

KOMMENTARER
Gilla

Så härligt ni har haft det med lek och stoj, trots vädret. Det ger så mycket att få vara tillsammans och bara njuta.

Kram/Gilla

2012-09-18 16:00:31
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Snejky

Härliga foton & man kan ha roligt även i lite rist väder. Haha, skrattade gott åt fotot med parkbänken..
Ost, kan vara fasansfullt dyr, tråkigt, eftersom det är så gott...
Ja, nu kommer årstiden då det är gott med soppa..
Ha en mysig dag, tjejjen..
Kramen. :love:;-P

2012-09-18 16:10:51
URL: http://tantebba.bloggain.se
Bibbi

:-d Vad glad jag blir att se dig här igen. Underbara barnbarnsbilder <3
Klimp har jag aldrig lyckats lära mig tycka om men soppan låter ju mums.
Kramizar

2012-09-18 17:30:33
URL: http://htBibbiWww.bibsan.se
Sita

En trevlig dag med barnbarnen. Kram

2012-09-18 17:42:13
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Gilla

Ha det gott du med-

Kram/Gilla

2012-09-18 20:15:30
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Kathrin Hägglund

Roligt att se att du är tillbaka. Jag fick mig ett gott skrattt när jag läste att ni lyckades att få en vacker dag, något som det har varit dåligt med denna sommar. Bilderna var härliga, nog dom första badbilder jag har sett från sommaren. Kul att se att ni hade en bra dag trots vädret.

Ha det bra.
Kramar



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback