Alla blir vi gamla :)

Gomorron och God Fortsättning på det nya året. Känner mej allt pigggare och om det går som planerat ska jag och Ida åka upp till Vindeln i morgon till äldsta dottern Anneli och hennes familj. Ska bli så skoj så. Måste ju säga att det är en rackarns elak virus som flyttat in i min kropp. Jag vaknade på julaftonsmorgon och hade svinigt ont i halsen och onda bihålor. Julafton genomlevde jag som tur var :) Hade Maria och hennes man Hasan, Anna, Jenny, Tobias och Ida här. Lehna jobbade och kom efter nio på kvällen. Alla hade vi varit snälla och fick klappar. Anneli och hennes familj var hit en sväng på förmiddan innan de åkte vidare till sitt julfirande. Roligt att få krama om dem en stund. Det som saknade var ju då lilla mormor. Vi brukar alltid vara hoe henne några timmar på dagen och spela och sjunga julsånger och jula med henne. Var lite ledsen här på dagen.
 
På juldagen skulle vi åka och jula med barnbarnen Jonthan och Victor i Umeå. Jag var skitdålig men fick så dåligt samvete när Victor ringde och frågade vilken tid vi skulle komma. Tog min snoriga näsa och följde med. Sen har jag mest legat nerbäddad i soffan. Stickat några par sockar mellan nysningarna och snytandet har kah gjort. Anna blev oxå sjuk men frisknade till ganska fort.
 
Så blev det då nyårsafton. Hade inte mycket till ork men fixade till en god middg till mej och Jenny som var här då. Lite senare kom min väninna Astrid och tillbringade kvällen här. Hade även lurvtussarna Penny och Skoja här. Lehna jobbade även denna kväll och kom efter nio. Blev ostbricka och en massa surr. Ett glas vin drack jag oxå :) Tolv så skålade vi då in det nya året. Vi såg inte så mycket av alla fyrverkerier då det var både disigt och molnigt ute. Set blev en trevlig kväll trors att orken inte fanns där :) Idag dejtar jag tvättstugan samt ska sy draperier till Lehnas sovalkov. Det var nog allt för nu. Ha det bäst och var rädda om er och varandra. Bamsekramar.
 
Något att tänka på.

 
 
 

KOMMENTARER
Sita

God morgon. Den bilden berörde mej till tårar. Jag lånar o lägger den hos mej med. Får jag inte det så säg till. Kram o god fortsättning.

2013-01-02 07:32:33
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Kenneth

Man kan bara hoppas att ens barn kommer ihåg en när man blir gammal :)

SV:Hej vad kul skicka mig din mailadress så kommer info den vägen :)

2013-01-02 08:25:01
URL: http://rothvoss.blogspot.se/
Bibbi

Du kommer aldrig att bli gammal:-d
Med den energin trots förkylning. Jag blir imponerad!
Jag har satt in 365 dagar på ditt lyckokonto för i år. Bara så du vet.....
Kramar och kärlek vännen :love:

2013-01-02 10:29:57
URL: http://www.bibsan.se
Anonym

Vad skönt att du kunde vara med trots att du var sjuk...Jag hoppas verkligen att du mår bättre nu, tjejjen..
Väldans tänkvärd text du delar med dig utav...
Varma kramen till dig...
:love:;-P:cool:

2013-01-02 15:55:21
Ingela

Hej där "gamle" bloggvän. Kikar in lite då och då men har nästan slutat kommentera i alla bloggar, känns inte riktigt som tiden räcker till.
Ville ändå önska dig en god fortsättning och en bra början på det nya året.
kram Ingela (locklig ):-P

2013-01-02 18:31:43
URL: http://lngela.wordpress.com
Fenixmona

Usch, vilket elände för dig att åka på en sån dunderförkylning! Det tar tid att komma på fötter igen efter en sån...
Kloka ord om åldrandet, jag hade med en likadan på FB igår. Kramiz

2013-01-03 04:42:53
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Snejky

Hmmm, ser att min kommentar står som anonym...jaja, var väl inte riktigt vaken när jag skrev det...hahaha
Kramen :love:

2013-01-07 12:14:49
URL: http://snejky.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback