Still Going Strong

Så är snart denna helgen slut. Jag har haft det superskönt. I går var jag hos mina älskade föräldrar och blev bortskämd med både god mat och dryck. Vi började med kaffe och gofika när jag kom. Senar blev det middag med både färrätt, varmrätt och dessert . Förrätten var Avocado med Sikromsröra och rostat bröd. Varmrätten då, Vildsvinsbog med Potatisgratäng , Murkelsås och sallad. Jisses så gott .Desserten tog vi lite senare då vi alla var proppmätta. De var Hallonmouse med vispgrädde och Hallon. Mums.
 
Så blev det då dags för mello som jag inte brukar titta så mycket på. Nu var vi ju bara tvungen att se då Ove Thörnqvist skulle va med. Vilken underbar människa. Gubben är still going strong snart 88 år gammal. Gick till final gjorde han vilket vi hoppades på. Blev en massa tuggande när vi såg på det oxå. Chips, godis och frukt. Jag var så mätt när jag skulle hem så jag trodde jag skulle måsta rulla .Tack för en underbar kväll .
 
Idag har jag bara varit lat. Skönt det oxå så här på vilodagen. Tror jag ska fortsätta med det en stund till.
Ha en bra fortsättning på vilodagen. Kramisar till er alla .

KOMMENTARER
"mamma"

:-P

2017-02-19 15:44:41
Gilla

Vi såg också på Mellon. Ja trodde faktiskt inte att Owe skulle klara sig kvar. Men tji fick jag. Trodde ju bara att det var ungdomar som skulle rösta
Det var säkert mest äldre, som skulle gilla honom. Lycka till Owe.

Kram/ Gilla

.

2017-02-19 16:12:40
Yvonne

Jag såg inte mellan... god natt

2017-02-19 23:02:21
Veiken

Det är en gåva att ha kvar sina föräldrar länge! Vilken härlig dag du hade. Respekt till Owe Thörnqvist! Kram

2017-02-20 16:21:10
URL: http://veiken.se
Karin

Men åh, vilken festmåltid!
Jag tittade också på mello, och hejade på Owe. :D Oj, så spännande det blev, trots att jag tyckte det var den sämsta omgången i år. - Förutom Owe då...

Ja, tänk vilket omslag det blev i vädret... Här är det inte så kallt, bara 3,8 minus just nu, och stigande. Och från söndag verkar vi gå mot ännu en vecka med skapligt med plusgrader på dagarna.
Våren luras alltid innan den är här på allvar, och än får vi väl räkna med ett par luringar till innan den är här på allvar. Så det här snöandet hörde ju bara till liksom. :)
Här skiner solen nu och det ser ut att bli en härlig dag.
Ha det toppen!

2017-02-23 08:19:15
URL: http://karin.hermansro.se
Longevity - en blogg om hälsa

Oj det var längesedan jag var här inne :-) Visste inte att du bloggade fortfarande :-) Hoppas allt är bra

2017-02-24 09:27:25
URL: http://madelein.se/
Amanda Jona [SPONTAN]

Lät verkligen underbart! :)

2017-02-24 16:37:21
URL: http://spontan.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback