Furniturebox? Inte en chans

 
Precis så arg som damen på bilden känner jag mej. Min dotter Jenny beställde en ny soffa hos  Furniturebox för ca 1 månad sen. Det skulle ta tre-fem arbetsdar. Efter nästan två veckor skulle då äntligen soffn komma. Vi blev inte så lite snopna när det kom en 90x200 cm resårmadrass. Ingen soffa. Då Jenny ringde dem frågade de om hon var säker på att det var en säng och inte en soffa. Idioter säger jag bara ;-s 
De gjorde en ny order och soffan skulle komma inom tre-fem dar. Hon hade dessutom tagit ledigt från jobbet för att kunna ta emot soffan, I morgon är det två veckor sedan. Idag så kom då äntligen den efterlängtade soffan och vad händer. De har gklömt att skicka Divan-delen och skickat två stycken tresitsdelar . 
 
Tycker så synd om Jenny som fått vänta så. Det är tydligen vanligt hos detta företag har jag fått klart för mej nu. Det dröjer väl två veckor till nu då innan förhoppningsvis soffan kommer. Dessutom erbjuder idioterna hela 2,5% avdrag för varje försenad vecka. Väldigt generös. Vore det jag skulle jag avbeställa soffan och be dem dra åt pipsvängen. Ha en skön kväll alla. Själv ska jag ta en prommis i regnet med lurvtussarna. Kramen

 

KOMMENTARER
Gilla

Jag hade avbeställt hela sk-ten. Så kan man väl inte bära sig åt? Jag förstår att du är arg för deras skull.

Så är jag så avis på din vackra bakgrund i bloggen. Jag vet inte hur jag ska göra för att få en annan bakgrund.

Sv: 1: Jag blir inte klok på varken 3 eller Telia. Förr hade vi Telia, men bytte till 3. Då hade vi bara strul alltid. Så vi bytte tillbaka och det började med att Telia snodde vårt hemtelefonnummer. Vi kunde ringa ut, men inte nån kunde ringa till oss. Nu är det ordnat i alla fall.

Sv: 2: Jag blev så glad att du gillade min Reseblogg också. Visst är kyrkorna vackra. Det är nåt speciellt med kyrkor. Jag är inte religiös, men tycker om kyrkorummen.

Kram/Gilla

2015-05-07 16:10:38
URL: http://trebgilla.blogspot.se
Gilla

Sv: Klart att inte du kan avbeställa varorna. Men hade jag varit som din dotter hade jag gjort det.

Jag är helt självlärd och har ingen att fråga om bakgrunder. Jag har ju en testblogg, men där har jag inte lyckats få nån ändring.

Nu är det ju så, att jag har blogger och inte blog och de har väl olika system är jag rädd för.

Det funkar bra med vårt bredband med Telia nu. Men de har fått ersätta mig för besvären, som de orsakade under väntan.

Kyrkor är lite speciella och det brukar finnas så mycket vackert att se på. Sen är det ju lugna och fina ställen att vistas på.

Kram/Gilla

2015-05-07 22:14:46
URL: http://trebgilla.blogspot.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback