Lite pjöller bara

 
Tänk att idag har vi haft regnfritt och lite sol. Man får ju en massa lust och ork när det är så. I morrn ska jag åka iväg till Stan (Umeå) och inhandla lite julklappar till barnbarnen. Både de tvåbenta och de fyrbenta. Har inte köpt en enda julklapp än  :-P ute i sista minuten som vanligt. Tur jag vet vad jag ska ha :-P Shopping är inte min grej men ibland måste man jue. Lite kakbak blev det i helgen oxå en socke häromdan. Bara nästa kvar nu då. Den är strax klar den oxå :-)
 
Julafton ska jag fira hos dotterJenny och barnbarnet Ida. Hon kommer hit i morrn kväll och ska hjälpa mej att klä julgranen. Den står i källaren med belysningen kvar sen sist . Enkelt och bekvämt. Bara att hoppas att alla lampor fungerar :-) Ida frågade så rart häromkvällen om jag skulle baka Dumlekakor. Nej svarade jag. Men så smälter man ju för de ledsna ögonen så Dumlekakor ska bakas :-) Bäst att återgå till socken nu så den blir klar. Ha en bra kväll alla :-)
 
 
  TÄNKVÄRT
 


KOMMENTARER
Kenneth

så bra tänk om man kunde leva så men det smyger sig alltid på lite oro för dagarna som kommer :)

2014-12-18 06:39:12
URL: http://rothvoss.se/enblogheltenkelt/
Gilla

Hej! Det var längesen jag hittade hit. Då vacker din sidan är nu.

Jag har inte köpt någon julklapp än. Men det är ändå bara "Guben", som ska få nåt. I stället blev det en hel del presenter till barn, barnbarn och barnbarns barn, när jag var uppe i Stockholm för ett tag sen. Då var det dags att döpa mitt sjätte barnbarns barn. Familjen har växt så in i Norden.

Jag blev sugen på kakor, när jag såg dina. Jag är inte bra på att baka, men har en hemlig dröm att försöka i alla fall.

Kram/Gilla

2014-12-18 23:58:14
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Gilla

Jag vet inte hur jag kunde skriva så fel. Så vacker din sida är nu.

Kram/Gilla

2014-12-18 23:59:07
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Vittran

Hej!
Det var längesedan.
Kakorna ser goda ut.
Det där med julklappar ordnar sig. Jag brukar också vara sent ute.
Ha en bra dag!!!!

2014-12-19 10:23:09
URL: http://vittran.blogspot.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback