Sommarparadiset i Obbola.

Så har ännu en vecka gått. Idag är det kallt, blåsigt, mulet och det regnar, Jag har varit hos bästaste föräldrarna i Obbola ute i stugan ett par dar. Det är bara så underbart härligt där. Bara att få njuta av tystnaden är skönt..Här utanför har vi tågen som lever faen dygnet runt. En massa god mat och dryck bjöds det på. Vi åt grillad lever , hemgjord potatismos, svampsås, lingon och sallad. För er som gillar lever rekommenderas detta starkt. Vi brukar ju spela boul därut men då mamma har så ont i ett knä hoppade vi över det. Det blev yatzy isället. Som vanligt då så tas man emot av Kronblom med fru och den vackra välkomsskylten med mammas fina Hortensia.
En massa vackra blommor frodas där. Mycket blåbär finns det oxå. Mumsade i mej en hel del.
 
Var nere vid stranden oxå och njöt av stillheten. Himmel och hav. Så vackert.
Så har vi ju Måsen Mozart då som varje sommar kommer på besök. Han är så söt. Sitter alldeles tyst och väntar på en munsbit. Han har även börjat gå in i stugan. Han kom in på glasverandan och trippade runt där.
Att få sitta ute blnad blomstren i solen med ett glas gott vin var oxå skönt.
Tusen tack för underbara dar :love:
I fredags bjöd dotter Lehna och hennes Erik på middag. Vi åt Tacos. Mums vad det var gott. Tänk vad skönt att få sätta sej vid dukat bord och slippa alla bestyr som följer med matlagning. Tack för det gulliga ni :love:
Nu väntar lite hushållsbestyr och lite senare idag kommer lurvtussarna då matte jobbar i kväll och husse har åkt iväg på jobb. Ha en skön söndag. Bamsekramar till er alla :love: :love:
 

KOMMENTARER
Aurora

Ser underbart ut. Men levern står jag gärna över.

2015-07-26 17:04:57
URL: http://aurorasliv.blogspot.se/
Gilla

Åh, lever! Det var längesen jag fick det sist. Jag är ju bortskämd av min Gubbe, för det är ju han som lagar maten och dessutom gör inköpen. Jag tänkte faktiskt på lever senast förut idag.

Så fina bilder du visar. Blåbären till exempel. Sibbe köpte frysta blåbär, för vi har hört att de ska vara så nyttiga, för ögonen bland annat. så idag tog vi blåbär en ½ dl i yoghurten. Smakade utmärkt gott.

Sv. Det var ju roligt att du gillade mitt inlägg i bloggen om Helsingör. vi hade verkligen en trevlig eftermiddag.

Kram/Gilla

2015-07-26 23:42:35
URL: http://trebgilla.blogspot.se
Mita

Så vackra bilder du bjuder på, jag kan tänka mig att det var härliga dagar där. Och att få njuta av tystnaden är inte dumt. Här har vi trafik som susar förbi hela tiden nästan.
Men lever, bläää säger jag bara, fast gubben min han gillar lever. Men ska han ha det får han äta nån annanstans..;-)
Kramar♥

2015-07-27 17:00:55
URL: http://baraettliv.se
Veiken

Fina somriga bilder! Man kan tro att det är varmt och riktigt skönt när man ser dom! Det är en grön vinter i år, tyvärr! Kramar

2015-07-27 20:05:07
URL: http://www.veiken.se/
Inger Rozén

Hej!Bara regn-
Apropå Kronblom,min sons kompis sålde sitt hus till ett barnbarn,för konstnären som ritade kronblom.Jo,Kronblom lever än i människors minne.Kram,Inger

Mamma

Jättefina bilder. :love:

2017-02-06 14:22:13


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback