Var faen är sommaren ?

 
Dagarna går men vädret består. Runt 10 grader varmt men kallblåst , regn och lite sol emellanåt. Det har blåst upp til 23,5 m/s. Kalla vindar från havet. Bara att fortsätta använda vantar och vinterjackan. så här såg det ut på vår himel igår.
Bilserna har jag tagit från min balkong från olika håll vid samma tidpunkt ;-s
 
I tisdags lagade jag punkan på min cykel. hade ju köpt nytt däck och slang. Packade ihop det jag behövde och gick och påbörjade eländet.
Tog bort växel, broms och däcket. Gick så bra så ;-P
Naturligtvis skulle det jäklas oxå. Ena brickan som ska vara innanför muttern på hjulet gick banne mej inte att får dit igen. Höll inte på att få bort den heller. Det visade sej att hålet som skulle vara runt var rektangelformat. Som tur var kom en snäll vän förbi och hjälpte mej. Fick slå dit den med hammare 
 så var det bara att skruva fast alla delar igen och pumpa min älskade pärla ;-P
 
Slutet gott, allting gott ;-P Då jag inte har körkort så är cykeln viktig för mej. Nu får ni ha en skön torsdag. Kramizar till er alla :love: :love:

KOMMENTARER
Gilla

Jag håller med om vädret. Men idag äntligen så ha solen skinit över oss och det har blivit varmare här i Skåne.

Jag sålde min cykel för några år sen. För jag vågar banne mej inte cykla längre. Folk kör som galningar och jag blev bara trött.

Så jag har inte problem att behöva laga nån cykel. Jag avundas dig att du kan ta hand om sånt själv, trots att grejerna inte stämmer ihop.

Kram/Gilla

2015-06-04 23:31:38
URL: http://trebgilla.blogspot.se
Kenneth

kan va knepig tmed däckbyte.

Här blev det 20 grader

2015-06-05 06:25:31
URL: http://www.rothvoss.se
Gunnel

Det gäller att vara envis. Jag hade aldrig fixat av att laga en punktering. Har aldrig testat så jag vet inte var jag skulle börja. Trevlig helg

2015-06-06 07:38:20
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Inger Rozén

Hej!O,nu förtia kommer jag inte ens upp på en cykel!Hi hi- Här ätr en förskräcklig sommar.det jag sådde har knappt kommit upp.Kram.Inger

2015-06-25 23:00:39
URL: http://chintohs.blogspot.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback