Lillördag eller ...

Lillördag eller lillfriarafton som onsdagen kallas är här. Det var bara 8 grader när vi steg upp i morse. Tur att den gule lyser . I morse var det full rulle här. Dotra börjar skolan idag. Hon steg upp klockan sex. Hon har 4,8 mil till skolan , så det är ju en bit att åka. Långa dar blir det oxå. Själv ska jag ge mej ut i trädgården och plocka in dess bär. Som ska kokas till saft. En del ska jag frysa in för framtida bruk.

Måste även ta itu med dessa härliga frukter.


En bukett blommor får det oxå bli. De blommar på sluttampen nu så det är säkrast att passa på. Någon därute som vet vad de heter? Jag haringen aning.

Är ledig idag så då får man passa på. Ser trots kylan ut att bli en fin dag. Var rädda om er. Kram
Glöm inte att titta in på Bloggplus.se. Tjänsten är helt gratis.
Som ny medlem får ni 1000 besökare, 2000 bannervisningar och 2000 textvisningar. OBS Metro godkänner inte detta för sina bloggare.
.
Vill du rösta på min blogg kan du gör det här.
bloggstarts Topplista

KOMMENTARER
Mia

Häriga bilder. Vad skönt att få vara ledig och ensam hemma. Kram

2009-08-19 09:25:33
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
sannof

Får du mycket äpplen? här är bara några på trädet och förra året va det fullt.. men men Man får ta det man får... ha en fin dag..

Angelica - fyrbarnsmamman

haha, ja röda vinbär har plockats här oxå som tokar ^^



Vad härligt att det funkar med barn oxå. Måste ju vara en stor upplevelse för dom att få uppleva havet på det viset :)

2009-08-19 09:52:59
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
ansepanse

du måste bo långt upp i norr - det är längesedan jag plockade mina vinbär och frös in

för att inte tala om dom gula blommorna som jag också har i trädgården, dom har blommat över för ett bra tag sedan

ha en bra dag

2009-08-19 11:06:20
URL: http://kinaguld.blogg.se/
*tingeling*

När gubben kommer på sånna ideer, brukar jag fråga om han vill separera, haha... men om jag skulle sätta mej upp på en av hästarna har han lovat mig en ny bro, men jag ska ha en ny bro i allafall... jag kan gå i strejk... så de så... fniss

2009-08-19 11:08:51
URL: http://www.metrobloggen.se/hyttabytt
Locklig

Ja, i morse var det kallt när jag cyklade till jobbet men nu på lunchen hade det blivit varmt o gott.

kram

Kina

Skönt att solen skiner iaf även om det är lite kyligt. Oj det va lång resväg hon har.

2009-08-19 14:32:02
URL: http://metrobloggen.se/erhit


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback