Brev från en moder



Mitt kära barn!

Jag skriver detta brev väldigt långsamt, för jag vet att du inte kan läsa så fort.

Vi bor inte längre i samma hus som vi gjorde när du lämnade oss. Din pappa läste i tidningen att de flesta olyckor sker i hemmet så vi flyttade. Tyvärr kan jag inte sända dig den nya adressen, eftersom familjen som bodde här före oss tog med sig husnummer och gatuadress. Ja, de tyckte det blev smidigast på detta vis, så slapp de byta.

Det nya stället är jättefint! Vi har till och med tvättmaskin! Fast jag vet inte om den är särskilt bra... Förra veckan la jag i ett lass, tryckte på "flush" och det spolade och skvätte över kanten och jag har inte sett kläderna sen dess.

Vädret här är inte heller så pjåkigt. Det regnade bara två gånger förra veckan. Ena gången regnade det i tre dar och andra gången i fyra.

Du bad mig skicka din jacka. Morbror James sa att frakten skulle bli dyr, eftersom jackan var så tung. Han rekommenderade mig att klippa bort knapparna och visst blev jackan lättare. Jag la knapparna i fickorna.

Vi fick ännu en räkning från begravningsbyrån. De sa att om vi inte betalar mormors gravplats snart så gräver de upp henne.

Häromdagen låste din bror in nycklarna i sin bil. Vi var riktigt oroliga för det tog honom två timmar att få ut mig och kusin Sherry.

Din syster Bertha fick barn i morse! Vi vet ännu inte vilket kön det blev, så jag kan inte säg om du är moster eller morbror. Om det är en tös ska din syster döpa henne efter mig, Mamma.

Jag har sorgliga nyheter angående din farbror Pete. Han drunknade. Vi fann honom i whiskeytunnan i källaren härom kvällen. Vi vet inte hur många dagar han hade legat där. Vi lät kremera honom hemma på gården och han brann likt en fackla i tre dar.

Jag har inte så mycket mer att berätta. Inget speciellt har hänt.

P.S. Jag tänkte skicka några slantar, men kuvertet var redan igenklistrat.






KOMMENTARER
Anki

Haahahahahahahahaha, det var det värsta, hahahhhahahaha



Kram o Natti Natti

2009-07-17 22:54:55
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Locklig

Hehehe, undrar hur barnen skulle tolka ett sånt brev... Troligtvis med att jag antingen blivit tokig eller aspackad asg

kram

ewastina

hahhah ja du ska jag hitta mer kul att få 10 poäng... kram sov söt

*tingeling*

hihi :)

2009-07-17 23:27:42
URL: http://www.metrobloggen.se/hyttabytt
Emma

Haha, den där var kul :p

2009-07-17 23:31:54
URL: http://godisflickan.blogg.se/
- H*

- what the fuck ?

2009-07-17 23:35:02
URL: http://finest.se/hodamerei
carina

hihi den var bra tummen upp för den =)

//Carina

2009-07-17 23:44:28
URL: http://metrobloggen.se/smilecara
Anki

Ja nog för att min mamma kan var skojfrisk, men om det skulle låta så där, då skulle jag nog fundera riktigt ordentligt



Kram

2009-07-18 00:04:48
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Stevie

Godmorgon Attis!



Tusen Tack för Dina kommentarer,

och Tusen tack för Din omsorg!

Kom tillbaka till Neurologen kl 10:00 igår morse,

efter natt permission hemma.

Ca 10:35 kom läkarna, och den manliga läkaren

sa att de kan se att jag har ett gammalt ärr på hjärnan, men det kommer troligen från en propp, en blödning eller ett slag mot huvudet som efter en bilolycka(blev faktiskt påkörd av en sådan den 26 Januari 2000 och slog huvet i bakrutan).

Men annars är det inget fel på mig, och han tror att min huvudvärk kommer ifrån nacken!

Det är ju skönt att veta att jag är fullt frisk, med tanke på den huvudvärk jag har!



Önskar Dig en bra Lördag!



Hoppas att Du har det bättre idag!



Kram

Stevie



PS! Hur är det med Din pappa?!

Bättre hoppas jag!

Stevie

Men Gud så Hemskt brev!



Ett Hemskt Roligt brev!



Kram

Stevie

Kina

asg denna är så bra. Har läst den många gånger men skrattar lika mycket varje gång. Igår va ännu en dag med full aktivitet för oss men inga smygandes bananer runt i buskarna;)

2009-07-18 07:39:14
URL: http://metrobloggen.se/erhit
Majsan47

hahaha först lät det så förskräckligt, innan jag kom på vad det stod. hihi

Kram

2009-07-19 13:50:56
URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback