Jippi. Vädergudarna har hört vår bön.



Jiippi tjoho och hurra. Så här glad är jag just nu. Enligt senaste väderprognosen ska det bli sol hela helgen. Varmt och ingen blåst. Så vi kanske kommer oss iväg ändå. Känns så jäkla skönt. Igår var jag hos lilla mormor. Hon blev så vansinnigt glad när jag kom så jag trodde hon skulle krama sönder mej. Gud vad jag älskar den lilla gumman. PÅ kvällen sydde jag en ny dyna till ena soffan i båten. Det tog ganska många timmar.  Ikväll ska vi åka iväg med alla dynor och sängkläder. Bädda och göra det sista. Sen är det bara att hålla tummarna att inte vädergudarna ändrar sej igen. Nu har det äntligen slutat regna så humöret håller på att sakta men säkert återvända.  Gubben har vart iväg och köpt nya räddningsvästar. De gamla är så tjocka och klumpiga så man kan ju knappt röra sej. Vi har sagt i flera år att vi skulle haft köpt nya. Äntligen blev det av. Nu måste jag ut och klippa lite gräs. Det har vuxit så förbaskat de här sista dagarna.  Sen blir det väl att laga middag. Idag blir det korv stroganoff och potatis och sallad.

Här kommer lite grann onödigt vetande. Puss och kram.
 
Glöm inte att titta in på Bloggplus.se. Tjänsten är helt gratis.
Som ny medlem får ni 1000 besökare, 2000 bannervisningar och 2000 textvisningar. OBS Metro godkänner inte detta för sina bloggare.
.
Vill du rösta på min blogg kan du gör det här.
bloggstarts Topplista

KOMMENTARER
Anki

Hahaahahahahahahaha, storskrattar här, det var värst vad det var pillprat den här dagen, kanske vi får syn på en innan kvällen, hhaahahhhaahhahaa



Kram

2009-06-16 15:48:35
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Mia

Härligt att båtturen blir av. Kram

2009-06-16 17:06:38
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
ulle

Jag vågar banne mig inte lita på väderrapporterna längre. Ena dan är det regn nästa dag sol, det är ju hopplöst att försöka planera nåt..

Hoppas ni kommer iväg!

2009-06-16 18:09:08
URL: http://makrames.blogg.se/
*tingeling*

vad härligt ni fått sol, har bidde de ingen men jag har lyckats trimma runt stenen mm i allafall alltid nått hihi Ha en fin fin kväller :)

2009-06-16 19:44:49
URL: http://www.metrobloggen.se/hyttabytt
Ulla

Kul att ni kommer att kunna åka iväg. Jag håller tummarna.

Ja, du må tro att gubben hittade givaren nere i det höga gräset en liten bit från bron. Hur den hamnade där lär vi aldrig få veta. Men nu är den uppskruvad på räcket.

Ha de gott

2009-06-16 22:28:34
URL: http://soderen.myblogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback