Idag har vi 90 årskalas



säger jag idag till min älskade lilla mormor som fyller 90 år. Hon är så festlig trots sin sjukdom. Hon frågar "hur mycket fyller jag" 90 svarar vi "vilken gammkäring jag är" så skrattar hon så gott. Vi har alltid stått varandra så nära jag och mormor och jag fasar för den dagen hon inte finns med oss längre.
Inatt har jag haft sovkompis här. Jag hämtade Ida på fritids igår. På kvällen var vi och tittade på musikal. Den var jättebra. Vi skrattade så vi tjöt. De gör det så bra ungdomarna som medverkar. Ingen av dem har någon vana från sådant , ändå är de så superduktiga. Det blev en snabb cykeltur hem för att få den lilla damen isäng så hon orkar med skolan idag. Nu på morgonen efter jag cyklat med Ida till skolan så var det dags för tandläkaren. Inte är det billigt direkt så nu får väl börsen lika och skrika ett tag. Skönt att få det gjort. Cyklade sedan en sväng och plockade lite påskris. Ska väl försöka påskpynta lite här. Nu ska här bäddas och diskas, sen åker jag och föräldrarna iväg till födelsedagsbarnet för att duka och göra klart inför kalaset. Ha det bäst och var rädda om er och varandra.

Svenska Lotto har just nu ett väldigt bra erbjudande.
Youga är väl aldrig fel.
 


KOMMENTARER
Barnens Hjältar

Grattis till mormor!!

Min mormor fyller 92 i maj :-)

2011-04-14 10:35:44
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Slingersnoken

Kul med lite sällskap :-d

Känns skönt nu när man kan cykla lite hit och dit.

Underbart att våren är här, njuter i fulla drag.

Kram M

2011-04-14 12:35:15
URL: http://slingersnoken.bloggplatsen.se
Maritha Bergman Okoye

Vad kul att hon fatt bli sa gammal, som 90 ar. Da far du halsa och gratta fran mig med.

Jag och min mormor, stod ocksa varandra mycket nara och hon var den som alltid fanns dar med rad och trost och manga visdomsord. Henne sorjar jag valdigt mycket fortfarande, fast hon gick bort nar jag var 18-19 ar men det kanns fortfarande jobbigt, trots att jag i ar blir 60. Hon var mer som en mor for mig, sa det ar kanske darfor med.

Vad skont att fa en sangkompis med =) vad skulle vi gora utan de sma skojiga barnen, som berikar med sina klokheter =)

Ha en jatteskon kvall nu och ta val hand om dig. Kram Maritha.

Maritha Bergman Okoye

Grattis, grattis till fodelsedagsbarnet.

Ha det sa gott och skot om er bada. Kram Maritha/

Ville Niskanen

Detta inlägg fick mig o tänka på min mormor som lämnade oss förra sommaren. Saknar henne så otroligt mycket..



Ha en fin kväll!

2011-04-17 20:46:58
URL: http://williamniskanen.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback