Mat, mat och mera mat :)

 



Gomoorn denna sista dagen på påskhelgen. Ännu en dag med sol. Dessvärre ser den ut att ska hålla sej borta några dar framöver. Påsken har varit bra med mycket god mat , sällskap och mys. På påskafton var -jenny och Ida här. Även hennes granne Linda med sonen victor som är lika gammal som Ida. Gubbarna deras var ute och jagade. Blev en väldigt trevlig kväll. Vi åt surrade och fnittrade på här. Ida sov över . Hon orkade inte cykla hem sa hon med ett förläget leende på läpparna :) Påskdagen sov vi till nio. Det är inte ofta jag kan sova så länge så det var skönt. Ida cyklade iväg till en kompis . Jenny stannade här och lagade sedan en god middag till oss. Rackarns skönt att ha en egen kock:) Tack Jenny . Det får du göra fler gånger. På kvällen kom Maria(en annan av döttrarna) och fikade med oss. Riktigt myspys hade vi. Idag ska jag hälsa på mormor, sen tror jag banne mej att jag ska göra ingenting. Det känns så bra så. Här kommer lite bilder .

Vår egen lilla påskkäring på Skärtorsdagnen.

Glada Jenny på Påskafton.

Nubbeslladen

Grekisk Pytt som vi åt med grillad fläskkarré

Så lite ditten och datten

Kvllen avslutades med denna goda Dajmkaka som serverades med vispgrädde.

Jag tycker vi inte gjort annat än ätit i helgen. Gott har det varit. Behövs säkerligen en motionsrunda efter alla godsaker. Kom just på en sak som jag måste göra idag. Måste komma ihåg att ladda batteriet i kameran. Den dog i går. Det sa bara poff. Ikväll är det ju final i körslaget. Det får jag inte missa. Nu ska jag synda. Ska sätta mej på balkongen och avnjuta en sån där giftpinne och dricka lite kaffe. Ha det bäst och var rädda om er och varandra.




KOMMENTARER
Lillemor

Oj så mycket god mat du ätit. Vilken tur att du skrev att det var körslaget det får jag inte missa

Ha det bäst vännen

Kram

2011-04-25 09:11:26
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Ellis

Hej vännen! =)

Vilken härlig påsk du har haft och vad mycket gott det var på bordet! =)

Jag har haft en bra påsk, middag hos mig i torsdags, middag hos mamma i fredags, smörgåstårta hos mamma i sällskap med syster och hennes kompis + morbror i lördags och sen hälsade på en kompis på kvällen. Igår bjöd syster på middag och idag ska jag iväg till några kompisar när jag tvättat klart!

Ha en fin annandag påsk!

Kram Elenor



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback