Så får man inte göra....



Gomorron i solen. Ser ut att bli en fin dag idag oxå. Vad den här veckan har gått fort. Det smällaer bara till så är det helg igen. Snart är det Valborgsmässoafton. Det är bara att hoppas att det fina vädret består. Igår hade jag fastighetsägaren här. De håller på att måla balkongerna. . Jag lyfte in möblerna och grillen från ballkongen till vardagsrummet så det blev ganska rörigt. Nu är det gjort och allt är på plats igen. Ska inhandla lite blomster att pryda balkongen med tänkte jag. nu har jag suttit och betalt räkningar. Inte alls skoj. Tänk om man slapp, så mycket skoj man skulle kunna ha. Suck, suck. Senare idag blir det ett besök hos lilla mormor. Efter det bär det iväg till frissan för att ta bort lite vildvuxet från skallen. Ska bli så skönt.
Måste få berätta om ett bus jag gjorde som liten. Tror jag var 7 år och brorsan 4. Min lillebror som är tre år yngre än mej var livrädd för månen då han var liten. Mamma fick varje kväll hänga en mörk yllefilt utanpå den nerdragna rullgardinen så den inte skulle synas. Av någon anledning var jag sur på honom. Jag tog en stol.  ställde på sängen. Klättrade upp där och ritade en stor halvmåne på väggen som jag glatt färglade. Orange blev den. Mamma blev inte speciellt glad. Det dummaste var ju att att jag sa att det var brorsan som gjort det när mamma frågade. Han som var livrädd för månen och dessutom inte hade en chans att nå så högt upp. Ha ni något minne där ni gjort något riktigt dumt som barn?

Lite småskoj så här på morgonkvisten.
Per fyra år, studerar mycket fascinerat sina testiklar där han sitter i badkaret.
Till slut lyfter han blicken mot sin mor och frågar:
- Mamma, är det här min hjärna?
- Inte än min älskling, inte än...

Ha det bäst och var rädda om er.



KOMMENTARER
Ingela

Härligt att få fint o frasht (stavning) på balkongen nu så här till sommaren.

kram

2011-04-28 09:34:17
URL: http://lngela.wordpress.com
Lillemor

Historien var kanon.Vad skönt att få balkongen fixad, det skulle dom behöva göra här oxå.

Förstår att din mamma inte blev glad

Ha det bra hos din mormor

Kram

2011-04-28 10:39:31
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
ansepanse

hahaha - jodå, jag har också gjort lite dumheter som barn, jag tror nog att alla gör det

ha en fin dag vännen - bamsekramar

2011-04-28 11:17:04
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Mia systeryster

Jag ska oxå ta itu med räkningarna nu..usch!

Härligt att få göra det fint på balkongen!

Kram

2011-04-28 20:53:00
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Mita

Jag kommer inte på nåt bus nu,haha..:-d men säkert har jag gjort det...

Vad härligt att få balkongen fixad nu till sommaren.Då kan du pynta och göra fint där nu.

Historien var kanon,hehe...;-)

Kramenpå dej!:-)

2011-04-28 22:22:03
URL: http://mithasplace.wordpress.com
Louise

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :).

2011-05-08 13:24:42
URL: http://smsalåna.nu


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback