Dagarna som gått


 

Hallåsan där ute i stora världen. Äntligen är alla helger överstökade och dvardagen på intågande. -1 och massor med snö och blåst har vi här. Här har varit full fart sista dagarna. Trettondagsafton ägnade jag åt att förbereda maten till trettondagen. Äldsta dottern med femilj kom då. Det var så rackarns roligt. Vi har ju inte träffats på ganska länge då de inte bor så nära och jag har varit i så dåligt skick. Det blev julklappsöppnande , surr, bus och massa ätande. Ida var oxå här och träffade kusinerna. Hon sov över då mamma och pappa skulle upp och jobba tidigt. På fredagen bara latade vi oss och myste på här. I går hade jag en av de andra döttrarna på middag. Så mysigt så. Hon hade beställt kladdkaka och grädde till efterrätt, så då fick det bli det med hallon till. Skönt med lite sällskap är det ju. Har fortfarande svårt att få någon ro på nätterna. Då kommer den förbaskade saknaden, ilskan och alla grubblerier. För att inte tala om gråtattackerna som inte går att hålla tillbaka. Men det blir i alla fall lite bättre och bättre för varje dag som går.

Snart ska jag ge mej ut i snöstormen och hälsa på mormor en stund. Senare kommer Ida hit och ska sova över igen. Fritids har stängt i morgon så då får det bli fritids hos mormor i stället. Jag tog lite bilder i torsdags.

 

Elias, Amanda och Ida i soffan

Tjejerna vid granen

Annelii med maken Johan

Här sitter Lehna och surrar med storasyster

Ida ser på film och fingervirkar. Det blev en halsduk till mamma. Filmen var lite sorglig just när jag tog bilden.

 

Dags nu att hoppa in i duschen och få på sej lite kläder. Ha det bäst och Bamsekramar till er alla.

 


KOMMENTARER
Sita

Här hade vi snöstorm i går em. Sen i natt kom regn. Kram

2011-01-09 12:26:45
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Ellis

Fina bilder, vad roligt att ni hade trevlig tillsammans! =)

Jag håller på med mitt träningsprogram så att jag kan se på tv utan avbrott ikväll, dvs Morden i Midsomer! =)

Ha en fin kväll!

Kram Elenor

2011-01-09 17:38:36
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
diana

Har läst ikapp lite här nu. Jösses vad du har fått gå igenom. Inte lätt. Kram.

2011-01-11 21:06:59
URL: http://www.metrobloggen.se/diana


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback