Don´t drink and drive.



Gomorron världen. Tänk att igår fick vi se solen här. Det blev en riktig fin dag. Det verkar bli någorlunda idag oxå. Här i vår lilla byahåla hände det otäcka saker på midsommarafton. Jag hamnade mitt i skiten då jag skulle handla innan mitt besök hos mormor. Någon dåre körde rattfull och höll på meja ner hela vårt torg. Mitt på torget finns en lekplats där det ofta är barn och leker. Som tur var regnade det så det var tomt med barn där. 5 kraschade bilar och en telefonkiosk lyckades han med. En äldre kvinna höll på att bli träffad av hans bil oxå. Den här bilden har jag lånat från VK där ni kan läsa mer och se fler bilder från förödelsen.

Så har vi då underbara Sveriges finfina lagar som tillåter att denna människa efter avtjänat straff får ta om sitt körkort och förmodligen fortsätta att sätta andra människors liv i fara. Nej har man gjort något sådant ska körkortet dras in på livstid.


Idag blir det en lugn dag. Ska passa på att njuta av det vackra vädret. Det känns lite konstigt. Ingen riktig sommarvärme har det varit oxå vet man att nu har det vänt. Hoppas, hoppas att sommaren kommer och att den blir lång och varm.
Ha en härlig söndag.


Bli medlem på GratisBio.se och få poäng för allt du gör på nätet!




KOMMENTARER
Sita

Så tråkigt det är när dom kör rattfulla. Men när spriten går in går förståndet ut. Nu har jag lilla Thea här. Kram

2011-06-26 09:05:22
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Stevie

Skulle många Lärt sig :mad:



Kram

Stevie

:tired:

2011-06-26 09:12:39
URL: http://esthonianangel.blogspot.com/
Aurora

så därgjorde en granne. Mejade ner ett antal bilar och körde in i en betongmur. Senåkte han hem och astte sig vid köksbordet och hällde upp en drink. När polisen kom så sa han att han druckt efter skadegörelsen. Inget straff då det inte kunde beviss att han varit alkoholpåverkad innan. Så sjukt. Kram

2011-06-26 09:19:56
URL: http://aurorasliv.blogspot.com/
roffe

Godmorgon.Tack ska du ha, det var många på bloggen och Facebook som grattade mig igår.Ha en skön dag.kram

2011-06-26 09:53:53
URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Ellis

Skönt att ingen blev allvarligt skadad och att inga barn var i närheten!

Hoppas du har haft en fin midsommarhelg annars!

Jag har haft roligt i Älvsbyn hos kompisarna och vi dansade igår! =)

Kram Elenor

Ellis

Ska ta och betala räkningarna nu och sedan sova gott!

Ha en fin måndag!

Kram, Elenor



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback