Grattis mina älskade småtroll :)


Säger vi idag till våra älskade småtroll tvillingarna Victor och Jonthan som fyller 9 år. Vi hörs ju ikväll. Mormor älskar er.


Här blåser det som faen idag oxå. Har varit på prommis. Var först med Ida till skolan sen vandrade jag vidare. Det är sol. inte ett moln på himlen och 13 grader varmt i skuggan. Jag hade behövt vantar på mej. Var alldeles stel om händerna när jag kom hem.

Tänker fortsätta berätta lite om min skolresa. Då vi skulle ha slöjd i årskurs tre fick vi promener iväg till Kyskskolan. Det var långt att gå. Det fanns ju inga skolskjutsar då. Jobbigt när det var kallt eller regnade. Kyrksolan ligger vid vår kyrka. Det kanske hörs av namnet. Idag används den av konstnärer.


Sen gick då färden till Centralskolan. Det var egnetligen bara för högstadeielever. Vi var så många fyror det året så vi var två klasser som fick börja där. Jisses var rädda vi var för alla stora elever fårn början. Man stod och tryckte mot husvägggen och tordes inte röra sej ur fläcken. Som tur var insåg vi att de var inte så farliga. Vi gick ju i skolan även på lördagarna. Tror det var i sjunde klass som vi blev befriade från detta. Här gick jag från årskurs fyra till årskurs nio. Det är ganska festligt för några av mina döttrar har haft samma lärare som jag själv en gång hade.


Senare döptes skolan om till Skärgårdsskolan och idag heter den Storsjöskolan. Det är idag en F-9 skola så här går nu Ida i årskurs 2. Här har vi även vårt stora fina Bibliotek. 2012 tas denna skola ur bruk. De håller nu på att bygga en ny skola bara en liten bit därifrån. Kommer nog att kännas lite konstigt. Den har ju alltid funnits där.
Lite mer om mitt Holmsund kommer i ett annat inlägg.

Ha en bra dag och håll i hatten.

Bli medlem på GratisBio.se och få poäng för allt du gör på nätet!




KOMMENTARER
Snejky

Men så fina grabbar, jag önskar dom ett stort Grattis...Hoppas dom får en toppendag...



Visst e de lite sorgligt när de gamla rivs för att nytt ska komma till. Men emellanåt e de behövligt.

Vet...när jag e hemma i Gbg & då vandrar jag gärna omkring i mina barndomskvarter...Det är mycket som är restaurarat & ombyggt. Gamla affärer har flyttat & ersatts av nymodiga shoppar osv...



Bamsekramar...

:love::cool:;-)

2011-05-26 10:26:05
URL: http://snejkysmix.blogspot.com
Lillemor

GRATTIS till dina trollungar på deras dag.

Så kul när du berättar om din skoltid och så många fina bilder

Ha det gott

Kram på dig

2011-05-26 11:41:27
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
ansepanse

en dotter hade på lågstadiet samma lärare som J haft och på högstadiet en lärare som jag haft, det är rätt häftigt :)

en bra dag till dig vännen - bamsekramar

och jag höll ju på att glömma

GRATTIS till tvillingarna på födelsedagen

2011-05-26 12:49:02
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Sita

Oj så trevligt med skolor. Jag har oxå minnen från min stad. Alla finns inte kvar som jag gick i, en är riven. Grattis till killarna. Kram

2011-05-26 17:44:21
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Veiken

Det är nästan alltid underbart med barnbarnen.....ett av dom höll på att skrämma livet ur mig idag! :-s

Vilken bra repris av din skoltid... Kramar

2011-05-26 18:39:49
URL: http://veiken.wordpress.com/
Mita

Stort grattis till barnbarnen,dom har såklart en stor plats i ditt hjärta,:-)

Det finns mycket att minnas från skoltiden,som egentligen var en fin tid. Men visst då tyckte man väl att en del saker var jobbiga,:-s

Kram vännen!:-)

2011-05-26 21:31:39
URL: http://mithasplace.wordpress.com
Barnens Hjältar

Grattis grattis!! Vad olika de är, måste vara lite lättare, kan tänka mig att tvillingar som är väldigt lika får en hel del oönskad uppmärksamhet också.

Ha det fint!!

2011-05-27 13:59:19
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback