Snart är det sommar :-P

Regn idag då. Bra städväder är det om det bara inte vore så tråkigt. Jag har lyft upp resårbottnatrna från sängen och tvättat frotteöverdragen till dem. Rackarns så tunga de är. Skönt ändå att få bort allt damm som samlas.
Längtar så till sommaren. Här är något att tänka på för alla hundägare då värmen kommer. För otroligt nog läser man varje år om hundar som blivit instängda i heta bilar med alla fönster stängda. Inte bara hundar utan även barn.
Här i vårt lilla Holmsund blir det skojsigt värre. Här arrangeras Skärgårdskampen under två veckor i Juni. Det är tredje året nu. Då får barn i åldrarna 7-14 år chans att prova på en massa aktiviteter och arbeta med värdegrundsarbete i olika former. Det hela avslutas med att ett riktigt dragplåster gästar här. Ingen mindre än Sean Banan. Ett verkligen härligt arbete de ansvariga gör för våra barn och undomar. Barnbarnen här längtar och frågar titt som tätt "när kommer han" så det ska bli skoj att gå dit med dem.
Här kan ni läsa allt om Skärgårdskamp och göra anmälan http://skargardscamp.wordpress.com/
Dags att återvända till sorummet nu och fortsätta jaga dammråttor, sen blir det att ge sej ut i regnet med vovsarna. Ha  en bra dag alla. Kramizar.


KOMMENTARER
Gilla

Det är nästan att jag får dåligt samvete, men madrassöverdragen, ska med i nästa tvätt.



För att retas lite, så ska jag berätta att vi har sol just nu i alla fall.



Kram/Gilla

2012-04-24 09:18:13
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Gilla

Sv: Jag blir så glad när jag kan roa lite. Solen skiner fortfarande, men jag ser moln också nu. Jag letar varje dag efter citat, för jag vill inte ändra på min blogg. Har haft citat från allra första början. Så gillar jag naturligtvis när folk tycker att de är bra.



Kram/Gilla

2012-04-24 10:52:43
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Vicke

jag hoppas att dom ser detta som har hund, ha en fin kväll nu

2012-04-24 17:44:34
URL: http://animationsskolan.bloggplatsen.se/
Anonym

j

2012-04-24 18:03:16


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback