Helgen är räddad :-)



Ännu en dag med strålande sol och varmt. Hipp hipp hurra. Igår planterade jag lite blommor och kryddor i krukor och balkonglådor på balkongen. Gjorde även iordning en stor kruka med en pelargon och tagetes i. Idag ska jag börja gräva på min rabatt. Äntligen :-) Det riktigt spritter i kroppen av det vackra vädret. Helgen kommer att vara full fart på.  I morgon fyller mina gokillar Victor och Jonthan 10 år.



Jag har lovat att göra tårtan så det blir kvällens projekt. I morgon förmiddag tar jag Ida och tårtan och åker in till Umeå. På söndag blir det tårta igen då det är morsdag. Efter allt det tårtätandet behövs det nog lite motion kan jag tänka :-)
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe. Sen cyklar jag iväg till föräldrarna och lånar en spade och hämtar lite rabarberplantor. Glöm inte att vara med och TÄVLA HÄR .

Dagens klokord



Ha det bäst. Bamsekramar till er alla.


KOMMENTARER
Anonym

:-)

2012-05-25 14:14:36
Sita

Hejsan Mina rabarber är inget att hänga i julgranen. Tur man har grannar som har större. Gubben vill bara ha krämen till frukost. Kram

2012-05-25 21:08:38
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Inger Rozén

:-)Hej o hå!

Ursäkta att jag tittar bara in.

Blev så ledsen härom dagen för någon skrev i min blogg att jag är tjatig.

Är jag det?

Just nu har jag renovering på tomten och staketet borta.När jobbargubbarna inte är här får man in alla ungar från när och fjärran.Uschia mig.Men sedan kommer det att bli fint.

Kram,Inger i Örebro

2012-06-14 22:50:40
URL: http://chintohs.blogspot.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback