Vilken underbart rolig Debut :)


Hej alla. Nu ska jag Penny berätta om min allra första riktiga Agility tävling. Ni som brukar läsa mormors blogg har nog sett mej härinne lite nu och då. Mormor får skriva eftersom det inte riktigt passar mej :-) Så här var det. Matte och husse anmälde mej och storebror Bobby (collie) till denna tävling. Ett tag såg det ut som allt gå skogen. Först blev Bobby sjuk så han blev satt på smärtstillande vilket innebar ingen tävling för honom. Han skulle då få vara hos mormor medans vi andra åkte iväg. Då gick mattes bil sönder. På torsdagkväll gick husses bil sönder och vi skulle åka på fredagsmorgon. Jämmer och elände. Det såg inte alls bra ut. som tur var hade husse en snäll kompis som lånade ut sin bil :-) Så vi kom oss till slut iväg.

Väl framme i Skellefteå spillde matte ut kaffe över sin nya telefon. Inte bra. Hurra vilken tur, den höll. På lördagsmorgon när vi vaknade var matte jätteförkyld, feber ont i halsen och snuva. Till tävlingen skulle vi. Matte var så nervös så hon bölade. Men skam den som ger sej. Det började med en hoppklass där jag missade ett hinder så det blev disk. Så var det då dags fär aglilityklass och då rackarn satte vi fart både jag och matte. Gissa vem som kom tvåa? Jo duktiga jag, lilla Penny. 2:a av 29 startande. Helt underbart. Gissa om matte skrek och tjoade. Husse hejade på och lillskruttan Skoja (lillasyster) oxå tror jag :-)

Här kan ni se hela racet. Det är husse som filmat.



Så här såg vi ut efter prisutdelningen. Stolt glad matte med mej i famnen, prydd med en vacker välförtjänt rosett.



Så kom då lördag och matte mådde lite bättre. Efter intagen frukost och rastning så var det då dags för dagens strapatser. Hoppklass först då där jag rev ett hinder och matte den stollan tappade fokus så det blev disk. Så blev det dags för agilityklass och där gav vi järnet. Duktiga jag blev etta av 31 startande och naturligtvis blev det ett väldigt tjoande här oxå. Hemma gick mormor och snyftade av stolthet och glädje :-)

Här kommer det racet. Snälla husse filmade idag oxå .



Prisutdelning igen då och jag fick en ny vacker rosett. Här står stolta matte med mej i famnen.



Så var denna roliga helg över. Trötta och glada vände vi hemåt till Holmsund för att hämta Bobby och åka hem och vila. Han blev så glad när vi kom. Det blev fullt bus på en gång :-) Det är faktiskt lite synd om honom som måste ha denna hemska sak runt huvudet.



Nu är vi samlade igen och det känns bra det oxå. Titta bara så fina vi är.

Så här trötta var jag och lillasyster Skoja i morse efter helgens bravader.



Massor med blöta pussar från oss alla tre . Penny /mormor



KOMMENTARER
Anonym

:-P

2012-05-22 07:03:41
Anonym

Vad duktiga de är. Superfina hundar alla tre.

2012-05-22 07:34:36
Aurora

Duktiga du. Det bådar gott för framtiden. Vi får säkert se många medaljer. kram

2012-05-22 08:50:44
URL: http://aurorasliv.blogspot.com/
Mita

Grattis till den härliga debuten..:-) Nu är det bara att köra järnet,;-)

Vilka fina vovvar på bilden, och vad vore livet utan hund säger jag bara...

Tack för besöket hos mig,

Ha en fin dag nu

Kram vännen♥

2012-05-22 09:11:05
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Gilla

Så fina vovvar ni är alla tre. Grattis till vinsten. Så synd det var om Bobby.



Sån tur att Matte hade Simkort i mobilen, så den kunde simma. :-d



Sv: Kul att Mormor GILLAde mitt inlägg om maskrosorna. Det var längesen jag provade vinet.



Ha det så gott i värmen.



Kram/Gilla

2012-05-22 11:09:07
URL: http://trebgilla.blogspot.com
fenixmona

Eländes, elände men vilket lyckligt slut!! Så fina de är! Kramiz

2012-05-22 13:09:35
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
carina

Grattis till vinsten :)

Underbart söta är dom :))

Ha en fin kväll vännen!

Kramen på dig♥

2012-05-22 17:10:15
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Mita

Tänk att sommaren kom till slut och så fort som det vände med graderna. Ena dagen kallt och den andra varmt,knappt man hinner med..;-)

Vi är några gamla arbetskamrater som träffas med jämna mellanrum,och det är roligt att behålla kontakten fast man inte jobbar ihop längre.

Kramen och ha en fin dag♥

2012-05-23 13:56:52
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Inger Rozén

:-)Hej!
Underbara barnbarn och vovvar!
Du har väl visst mycket att skriva om!
Kramen från Inger

2012-09-17 22:14:22
URL: http://chintohs.blogspot.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback