Spännande dag :)

 
Ingen frost idag. 6 grader varmt. Inte alls dumt. Dumt är dock att jag vaknar så förbaskat tidigt. Halv sex var jag uppe. Skulle inte alls ha något emot att sova lite längre på mornarna. Oj så Bobby blev glad i går när matte kom och hämtade honom :) Sen var det bara att dra fram Snabeldraken och försöka få bort en massa hundhår. Ida kom hit med en klasskompis. De skulle ha en tävling om vem som kunde äta mest lime. Hon visste att jag hade lime på fruktfatet. De delade en mitt itu och så var det klara färdiga gå. De gav upp ganska fort båda två. Ida sa snabbt "jag förlorar" och grimaserade hej vilt. Vid halv fyra for tjejerna ut mot nya äventyr :) Det blev en lugn och stilla kväll. Var så trött efter natten med den vankande Bobby.
Idag bär det iväg till stora staden för att hämta de nya sofforna. Faen vad skoj det känns. Min gullige far och bror ska hjälpa mej. Var ner till grannen Macken igår och bokade en släpvagn. 190 kr. Tycker det var billigt. Om de kör hem möblerna kostar det 500 kr plus bärhjälp 200 kr. Är de då två som bär blir det 200 till. 900 spänn då. Lite för mycket tycker jag. Ner i kaffemuggen nu för lite påtår. Tror det blir tredje eller fjärde och sen in i duschen. Ha en skön lördag och var rädda om er. Kramelikram
 
Dagens viktiga ord


KOMMENTARER
Micke

Det där visste jag inte, det med att hosta där, bra att veta...!

Kaffe ja, utan kaffe försmäktar jag på denna "gräddhylla" (Lägenhet)
Som Pippi sa en gång i tiden...eller vad det nu var hon sa ;)

Ha en skön Lördag :)

2012-10-13 07:36:01
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Sita

Trevligt att få dom nya sofforna. Jag har ringt till vännen som ville skänka mej en spis igår. Men hon har inte svarat än, var ju mörkt när jag ringde o sa att om hon hade spisbredd på 60 cm så går den in. Får se om hon svarar. Kramar

2012-10-13 07:36:19
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Aurora

Morn. Ngt nytt det där med hostan. Bara man har förstånd att göra det i stundens allvar. Kram

2012-10-13 07:53:51
URL: http://aurorasliv.blogspot.com/
Sita

Hon ringde nu. Får hämta spisen i morgon fm. Kul. Kramar

2012-10-13 09:23:40
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Bibbi

Vad glad jag blir att se dig här :-d
Det där med hostan var helt nytt för mig. Undrar om de vet det på sjukvårdsupplysningen för det har de aldrig nämnt.

Nä du tjejen. Förstår att du myser i nya soffan men här är det bingen som gäller så.... Natti natti och sov så gott. Men inte på soffan ;-) :blush:

2012-10-13 22:42:00


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback