Uppe med tuppen

 
I morse steg jag upp strax efter fyra, Jäkligt irriterande. Försökte somna om men det gick inte alls. Det blev ingen morotskaka igår å jag glömt köpa morötter. Fixade det igår kväll så nu på morgonen har jag bakat istället.
Nu ska bara glasyren få stelna lite så det går att dra ut den utan att den smälter.
 
Fick blåbär av lilla mamma häromdagen och det har jag kokat sylt av. 
 
I källaren snurrar tvättmaskinerna. Skönt att få bort tvätten. Ute är det gråmulet och trist. Blommar gör det ändå fast hösten kommit.
Mina Million Bells ser ut så här.
 
Pelagonierna blommar även de.
 
Likaså Penseérna.
 
Lite höstfint fick det bli i stora krukan vid bron.
 
Mina Tagetes lever oxå :) De håller nog på att gjort sitt.
 
Dags för lite kaffe tror jag. Sen blir det ner i tvättstugan och hänga lite tvätt. Ha en skön fredag. Kramar till er alla.
 
Är vi Svenskar verkligen så här besvärliga????

 

KOMMENTARER
Sita

Tänk om du bodde lite närmare så kunde man få smaka din morotskaka. Ska se om man kan åka till dotter Ing-Britt idag. Hennes man satt en deg igår o hon bakade bullar när hon kom hem. Idag är hon ledig.Skrivit till henne men ej fått svar. Kram

2012-10-05 10:22:16
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Gilla

Jag kopierade vad du hade skrivit i min blogg. Det ser ut så här: Nybakade kanelbullar luktar så vansinnigt gott. Det blev inget bak . Hade glömt morötterna så det får bli idag istället. Så det var därför jag undrade om morötterna.

Morotskakan skulle jag verkligen vilja smaka. Det är ju SÅ gott.

Så fina dina blommor är fortfarande. Jag har plockat bort de gamla och satt Ljung och silverek istället. Det bara regnar i alla fall, så de ser hyfsade ut.

Jag håller med om att teckningarna talar sanning.

Kram/Gilla

2012-10-05 15:27:11
URL: http://trebgilla.blogspot.com
snawitz

Gillar första bilden. Förresten var alla bilder i inlägget fina

Det är hemskt frustrerande när man vaknar tidigt och inte kan somna om

Ha en fortsatt bra kväll

2012-10-05 19:59:00
URL: http://snawitz.blogspot.com/
Camilla

Morotskaka, vad gott!

2012-10-07 10:11:23
URL: http://millansmemoarer.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback