Mors lilla olle i skogen gick :)

 
Gomorron på er. I dag har vi bara 5 grader här. Lite mulet men alldeles vindstilla. Måste nog köpa lite ljung snart och fixa krukorna här ute. Det blommar fortfarande, men det dröjer nog inte länge tills frosten kommer. 
Här hände något otäckt för drygt en vecka sedan. Anna, min dotter som är matte till de tre vovsarna ringde mej förra tisdagkväll och var jätteskärrad. Jag blev så vansinnigt rädd. Så berättade hon att hon varit och gått runt elljusspåret med Penyy och Skoja (Sheltisarna). Penny hade gått in blnad träden och satt och bajsade. Plötsligt började hon röra på sej samtidigt som Anna hörde ett visslande. Hon trodde det var en hundvisselpipa och vände sej om. 10-20m bort stod en björnhona med sina två ungar. Hon blev ju naturligtvis jättterädd och satte igång att springa mot vägen som var ca 2 m bort. Där stannade hon en bil och fick snällt nog skjuts hem. Mannen som skjutsade hem henne larmade polis. Det blev inte mycket till sömn den natten. Oftast lufsar de ju iväg , men man vet ju aldrig med en björnhona som har ungar. Tänk bara om någon av hundarna hade sprungit fram till dem. fy tusan så otrevligt.
Dagen efter skulle 580 skolbarn springa Skojljoggen. Den springer de runt elljusspåret. Skolan informerades så de la joggen på en sträcka inne i samhället istället. Björnmamman hade nog tagit sina ungar och rymt om det kommit 58 barn galoppernades genom skogen. För allas säkerhet och för att slippa oro så ändrades det.
 
Idag ska jag hälsa på mormor och Britt-Marie (min moster) .Sen sätter jag mej och stickar. Ida har beställt en svart mössa så jag har köpt garn till denna. Håller ju på att vara dags för mössa på. Ha en bra dag och var rädda om er och varandra. Kramelikram.
 
DAGENS KLOKORD
 
 
 
 
 

KOMMENTARER
Micke

Jösses....jo...jag hade sprungit fort därifrån jag med...men det var ju fint att de fick varnat skolbarnen där...hade ju inte varit så kul om Björnhonan fått dem över sig också.

Ha en fin helg :)

2012-09-22 10:24:03
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Inger Rozén

:-)Hejj o hå!
Idag är det höstdagsjämning och nog är det höst alltid.
Tänkte på att plantera mina vårlökar.Men det regnar.
Att möta emn livslevande björn är inte kul!Och vilken tur att björnmamman kunde vissla!
;-)

2012-09-22 13:28:47
URL: http://chintohs.blogspot.se/
Bibbi

Men huga!!!! Hade nog gjort i byxorna av rädsla. Det räcker för mig att vi har älg i skogen för att jag inte ska släppa hundarna. Håller ju inte så bra koll på när det är kalvar å så.....

Tack för ett gott skratt igen. Kändes befriande :-P
Kram och trevligt slut på helgen <3

2012-09-23 13:48:09
Snejky

Men då....Vilken upplevelse, först givetvis skrämmande men sen....lite spännande. Tänk att få se en björn i verkligheten...
Jo, jag ser det här oxå, mina sommarblommor börjar att dö ut lite smått. Hmmm, ska se vad jag ska ha i min vinterkruka i år..
Varma kramen....

2012-09-23 15:55:18
URL: http://snejky.se
Bibbi

Kikar in och säger Sov Gott <3

2012-09-23 22:33:03


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback