Fy faen för Norrrtåg.

Morrn morrn . Så var alla helgerna överstökade då. Det känns skönt att återvända till vardagen igen. -2 står det på termometern idag. Ganska lagomt. Idag kommer de äntligen och ska renovera mitt badrum som är så in i helskotta fuktskadat. Har tjatat i två år. Plötsligt händer det som det sägs :)
 
I torsdags åkte jag och Ida iväg till Vindeln för några dars bus och mys med min äldsta dotters familj. Jag har ju läst var och varannan dag i tidninge  om Norrtåg som bara strular. Nu fick vi känna på det. Kollade på nätet innan vi for hemifrån. Inga störnungar på den linjen vi skulle åka med. Då vi satt och väntade på tåget säger Ida "varför finns inte vårt tåg med på tavlan" en stor display på väggen. Började kolla och det fanns inga uppgifter alls om detta tåg. Ingen information heller någonstans. Ringde Annelii och bad henne kolla tidtabellen. Tåget skulle gå ett så jag hade läst rätt. Hon ringde information och fick veta att tåget inte kulle gå utan det var ersättningsbuss. 4 minuter kvar och vi skulle ta oss runt hela stationen för att komma till bussen. Vi hann precis. Istället för att åka tåg i 47 minuter fick vi nu sittaa på en skumpig buss i 1 timme och40 minuter. Fy faen säger jag bara. Dåligt som bara den att de inte ens informerar att tåget är inställt. Detta är tydligen något som händer dagligen. Fram kom vi till slut.
 
Där väntade två förväntasfulla barnbarn (Idas kusiner). Amanda och Ida försvann fort för att leka fnittra och ha skoj. Elias satte sej vid min dator som jag lovat att ta med mej. De har ju dator själv men tydligen är mormors laptop så mycket roligare :) Vi vuxna lämnades med vårt kaffe och en massa surr. En mysig helg med god mat , dryck, bus, mys och en massa lek.
 
Så här kan det se ut då tre lyckliga sötisar är ute i snön.
 
Jag har gjort ett bildspel istället för att lägga in en massa bilder :) 
 
I söndags var det dags för hemfärd. Vi tog bussen då för att säkert veta tt vi skulle komma oss hem. Nu inväntar jag lurvtussarna Penny och Skoja som ska vara hä medans matte jobbar. Ha en bra dag. Bamsekramar till er alla.

KOMMENTARER
Bibbi

God morgon :-d. Tack för ett härligt uppvaknande idag. Du är för skicklig på datorn!
Hörde på nyheterna om Norrtåg. Inte kul att behöva förlita sig på tåg. Därför tar jag bilen idag.
Ha det så kul med vovvarna idag :-P
Kramar om :love:

2013-01-08 06:52:40
URL: http://www.bibsan.se/blogg
Sita

God morgon. Kul med ungarna. Här har jag +0.8 idag. Ha det gött. Kram

2013-01-08 07:27:16
URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Snejky

Javisst, är det trist när det inte funkar som det ska. & väldigt dåligt att de inte upplyser om detta. Bra att du fivk härliga dagar uppe i Vindeln.
Härligt collage, vad duktig du är...
Önskar en toppendag..
Kramen :love:;-P

2013-01-08 09:46:43
URL: http://snejky.se
Snejky

Måste bara fråga....Hur & var har du gjort detta collage...Vill så gärna göra detta själv....?
Kramelikram..:thumbup:

2013-01-08 09:48:17
URL: http://snejky.se
ume71

samma visa varje gång man skall ta sig någonstanns noll info och folk som rycker på axlarn med kommentaren jag vet inte:-(

Men ni verkar ha haft trevligt när ni väl kom fram och det är huvudsaken:-)

Ha en fortsatt bra vecka

2013-01-08 12:11:18
URL: http://aiklchf.blogspot.com
marielle

Attis.. Ååååh vännen vad jag saknat din blogg.. =) Gick igenom min gamla blogg från 2009 och hittade dig.. Kul att du bloggar än... Hoppas du känner igen mig. kram

2013-01-09 15:26:00
URL: http://www.nattstad.se/mariellepixxxie
marielle

Attis.. Ååååh vännen vad jag saknat din blogg.. =) Gick igenom min gamla blogg från 2009 och hittade dig.. Kul att du bloggar än... Hoppas du känner igen mig. kram

2013-01-09 15:26:00
URL: http://www.nattstad.se/mariellepixxxie
Gilla

Vi skulle också behöva en upprustning av vårt badrum, men fuktskadat är det inte i alla fall.

Det kan inte vara speciellt kul att tågen inte går som de ska.;-(

Bildspelet var jättefint. Det gillade jag.

Sv: Det var ju bra att få rivet badrummet, trots att det kanske inte kan användas till vad det ska. Men det ska ju bli bättre.

Visst är de söta de små klänningarna. Det gäller bara att hitta ett användningsområde till dem. Klädnypor använder jag ju inte och julen den är ju slut för den här gången. Men jag blev uppriktigt glad.

Kram/Gilla

2013-01-09 23:40:48
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Kenneth

undrar vad de hade gjort om ni inte hunnit med bussen.. låter somni hade en mysig helg ändå o kom hem bra :)

2013-01-10 07:45:58
URL: http://rothvoss.blogspot.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback