Så tyst det blev.

 
Det är så tyst och stilla här nu. I lördags kom Anna och Jonte hem från sin semestertur. Gissa om lurvisarna vart glada :-P Det blev massor med glada skutt och nospussar. Jag saknar de här goskitarna.
 
IDa har oxå vart här rätt mycket. Då de hållr på att fixa en vattenskada i badrum och hall så har hon sovit här. Nu är hon med mamma Jenny i Stockholm och har lte semesterskoj. Kvar är bara lilla jag.
Vi hade så bra väder förra veckan. Blev att vara mycket ute. Spelade fotboll med grannens småpojkar bla. Jag gjorde några mål hihihihi. Småkillarna följde med på nästan varje promenad med vovarna. De travade tappert på :-P 
På fredagskvällen vart jag bortbjuden. Blev bjuden på vin, ost och kex. Både jag och hundarna hade det jättemysigt. Vi satt ute hela kvällen och inte en mygg såg vi :-P Vi drack ett jättegott rödvin som heter Anna. Rekommenderas varmt.
Jag har passat på att ta lite bilder på all sköns blomster när vi vart ute. Det växer så mycket vackert ute i det fria. Tänk om det blommade så året runt.
Så till sist en varning till alla hundägare och småbarnsföräldrar. Lämna inte djur och småbarn i bilen 
Ha en bra lillfriarafton. Bamsekramar till er alla :love: :love: :love:

KOMMENTARER
Gilla

Du har verkligen lyckats med att visa vackra blommor. Det är ju sånt vi behöver se efter den långa våren.

Sv: Det tog nog mer än timmar fram och tillbaka hos oss. Jag har aldrig varit i Finland, men tror inte att det lockar så mycket heller.

Kram/Gilla

2015-07-08 16:40:56
URL: http://trebgilla.blogspot.se
Gilla

Sv: Tack för att du ger dig tid att till och med läsa om min Farfar. Tyvärr så träffade jag honom inte så ofta, för när jag var 10 flyttade vi från Stockholm och då såg jag honom nog bara ett par gånger till innan han dog. Jag glömmer inte när jag var barn och Pappa och jag brukade gå hem till honom och Farmor på söndagarna, för att hälsa på, medan Mamma var hemma och lagade maten. Farfar satt för det mesta i sin länstol av skinn och rökte cigarr. Den "doften" betyder Farfar för mig.

Kram/Gilla

2015-07-11 00:08:12
URL: http://trebgilla.blogspot.se
Gilla

Svar din nästa kommentar i min vanliga blogg. Tack för vänliga kommentaren om hur vi ser ut i de nya "glojärnen"

Kram/Gilla



2015-07-11 00:15:54
URL: http://trebgilla.blogspot.se
Gilla

Ja, tänk vad dofter och lukter kan ta oss tillbaka till barndomen. När jag var barn fick jag vistas på "landet" utanför Skövde och då känner jag doften av kossor, grisar och hästar.

Kram/Gilla

2015-07-11 09:50:30
URL: http://trebgilla.blogspot.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback