Sommarvärme är inte dumt :)




Glad fortsättning på påsken. Hemma frå Blåkulla igen. Resan dit och hem gick utan missöden :)  Vilket sommarväder vi har. Redan 11 grader i skuggan. Det kan man inte klaga på. Igår var det oxå sommarväder här. Jag var ju borta på städuppdrag hela dagen så det blev inte så mycket tid till bloggen. på kvällen gjorde jag Nubbesallad som vi ska ikväll när Jenny och hennes familj kommer på middag. Receptet hittar ni här. Det är så vansinnigt gott. Skinkan är griljerad och köttet vi ska grilla är marinerat. Ska baka en Dajmkaka oxå. Den är oxå god. Smaskig som bara den. Jag har varit så förbaskat ledsen i helgen. Såna här storhelger är jobbiga. Det är då alla minnen och grubblerier kommer. Det ska ju genomlevas så det är väl bara att bita ihop. Lite glädje blev det igår kväll när jag tittade på Så ska det låta. Jag gillar ju Markolio så mycket och igår var han med där. Nu ska jag skala potatis och skära grönsaker så det är klart. Ska göra ugnsrostade grönsaker till köttet. Ida har beställt potatissallad och det ska hon få. Så ska de kokas ägg oxå.  Ska senare svara på era goa kommentarer. jag har läst dem men inte hunnit svara på alla. Tack så jättemycket för dem :) Ha en toppendag.

 

 



KOMMENTARER
Kathrin Hägglund

Glad fortsättning på påsken. Den där nubbesalladen lät god så den ska jag göra. Visst är det härligt med sol och värme, det känns som livet sakta men säkert kommer tillbaka efter denna tuffa vinter. Vi 08:or är ju inte vana vid att ha så mycket snö i flera månader i streck.

Ha det bara bäst. Kramar

2011-04-23 09:49:31
roffe

GLADPÅSK.Ha en skön lördag.kram

2011-04-23 10:31:21
URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Skruttmärtha

Mums nubbesalladen måste jag printa ut. Slurp vad gött det lät. :-P

Massa Glad Påsk kramisar

2011-04-23 11:36:11
URL: http://prue-voila.blogspot.com
Sita

Saknade du mej vid blåkulla så var jag inte där. Måste sköta barn o barnbarn först. Min dotter som är huvakt hos svärmor behövde medicin för hosta o hade inte tillgång till bil. Klart mamma ställer upp. Idag har vi varit till dotter i Sthlm. Kram

2011-04-23 19:23:03
URL: http://siitasblogg.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)





Trackback