Vitlökspaj med skinka eller lax.

Detta är en av mina favoritpajer.



Pajskal

150g smör eller margarin.
3 dl   vetemjöl
1/2 msk vatten.
Blanda pajdegen och lägg i kylskåp en timme.
Tryck sedan ut den i en pajform och grädda i mitten av ugnen 15 min på 225 grader.

Fyllning

2 dl gräddfil
1 burk Creme Bonjour Vitlök och Örter
150 g skinka som strimlas  eller 150 g rökt lax.
2 klyftor vitlök
5 dl riven ost

Häll fyllningen över det förgräddade pajskalet och fortsätt grädda ca 15 min till i samma grader.
Servera med sallad.
Bon Apetit.

 


Kommentarer
Postat av: Stevie

Hej Attis!



Fick ett mail från Bloggplus om denna bloggen,

så jag har lagt in den i min sidokolumn under

matbloggar. Hoppas att det är okey?!



Kram

Stevie

2010-02-10 @ 11:00:29
URL: http://www.metrobloggen.se/esthonianangel
Postat av: Sita

Den ser jättegod ut. Vill du ha min laxgryta? Kram

2010-02-10 @ 17:05:20
URL: http://www.metrobloggen.se/Sita

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0